FAQ

Zoek op trefwoord

 

ALGEMENE VRAGEN

Ik wil betalen via automatische incasso, kan dat?

U kunt betalen via een automatische incasso na het invullen van het machtigingsformulier. Dit formulier daarna ondertekenen, scannen en als bijlage aan dit ticket meesturen. U kunt het ook per post verzenden naar het adres op de machtiging.

B.SEPA.085 – i-Stoplichtkaarten doorlopende machtiging Europese incasso

Wat valt wel of niet onder gratis support?

Inbegrepen Support
Standaard is bij elke dienst de volgende ondersteuning inbegrepen en kan kosteloos worden uitgevoerd: Administratieve wijzigingen in NAW gegevens, wijzigingen van een afgenomen dienst, upgraden, downgraden van diensten, verhuizen van domeinen, account en wachtwoord resets, het vrijgeven van IP adressen, het oplossen van technische verstoringen op servers (bij managed servers en shared hosting), het herstellen of vervangen van hardware van een door ons geleverd systeem binnen de garantie.

Additioneel Support
Inhoudelijke, functionele of technische ondersteuning zoals bij websites en e-mail, instellingen op eigen computers, tablets, smartphones en andere apparaten, zelf geïnstalleerde software of scripts op systemen, problemen met hardware en software welke niet door ons zijn geleverd of geïnstalleerd, technische verstoringen veroorzaakt door gebruikers, verstoringen veroorzaakt door hacking of virussen, en alle andere verzoeken voor ondersteuning kunnen wel worden geleverd maar tegen standaard uurtarief voor Support en/of Troubleshooting.

Wanneer reageren jullie op mijn ticket?

Standaard wordt bij elke dienst het Best Effort SLA Brons geleverd. D.w.z. dat de diensten naar beste kunnen worden geleverd zonder dat er garanties zijn op beschikbaarheid, respons en hersteltijden.

Wij hanteren prioriteiten in de verschillende meldingen. Verstoringen gaan voor op vragen en andere verzoeken. Doorgaans worden alle tickets binnen enkele uren, maar zeker dezelfde werkdag afgehandeld.

Wilt u een gegarandeerde reactie binnen een bepaalde tijd dan kunt u een hoger Service Level afsluiten.

Ik wil graag per jaar betalen ipv per maand, kan dat?

Als u liever per jaar betaalt dan per maand dan kunt u dit d.m.v. een ticket in te dienen laten wijzigen.

Kan ik jullie diensten ergens beoordelen?

U kunt onze diensten beoordelen en een recensie achterlaten op Google of Intnetdienstverleners.nl

Wat zijn jullie Service Levels?

Standaard leveren wij alle diensten Best Effort. D.w.z. dat de diensten naar beste kunnen worden geleverd zonder dat er garanties zijn op beschikbaarheid, respons en hersteltijden. Doorgaans worden alle tickets binnen 1 werkdag behandeld. Wilt u een gegarandeerde responstijd van enkele uren, dan kunt u een hoger Service Level afsluiten. Meer informatie: Service Levels

Welke diensten leveren jullie?

i24® staat voor 24×7 beschikbaarheid van ICT diensten en systemen. Wij leveren als provider, reseller en distributeur ICT en Telecomdiensten. Werken met een aantal preferred suppliers en partners samen om volgens het one stop shopping principe u als klant zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen in uw ICT behoeften. Kortom, een breed scala aan diensten en producten waarbij de klant centraal staat en kwaliteit en service voorop. Onze doelgroep: het MKB, onze missie: keep it simple!
Wij beheren Windows en Linux servers in ISO27001 gecertificeerde groene datacenters, leveren 24×7 support en bieden colocatie, private servers, webhosting, online werkplekken, en andere paas, saas en cloud oplossingen.

Hoe kom ik achter de status van mijn melding?

U kunt reacties en de voortgang van het ticket elk gewenst moment online inzien. Tevens ontvangt u van elke update een email. U logt in met uw e-mailadres . Wanneer u bent ingelogd kunt u ook documenten welke wij u sturen voor afhandeling van aanvragen en opzeggingen invullen en uploaden.

Hoe meld ik een storing of probleem?

Heeft u een vraag of wilt u een probleem melden dan kunt u een ticket aanmaken. U hoeft geen klant te zijn bij ons of een service contract te hebben om een ticket in te kunnen dienen. Alle tickets worden behandeld. Aan het indienen van tickets zijn geen kosten verbonden.

Hoe kan ik contact opnemen met jullie?

Het contact met ons verloopt uitsluitend via het ticketsysteem van onze Klantenservice. De reden hiervan is dat wij op deze wijze personeel efficiënter kunnen inzetten en kosten zo laag mogelijk kunnen houden. Overigens zijn wij hiermee ook bewezen effectief in het afhandelen van vragen. Geen wachttijden aan de telefoon, altijd antwoord, en alle vragen en antwoorden bevestigd per e-mail.

 

VRAGEN OVER DOMEINEN

Welke domein extensies kan ik laten registreren?

De beschikbaarheid van meest gebruikte extensies kunnen met onze Domain Check realtime direct worden gecontroleerd: .nl – .be – .de – .info – .org – .eu – .net – .com – .uk Andere extensies kunnen via de klantenservice besteld worden. Een overzicht van alle overige extensies vind je hier.

Hoe leeg ik de DNS cache op mijn PC?

In dit artikel wordt uitgelegd hoe u onder verschillende besturingssystemen uw DNS cache kunt legen. Dit is soms noodzakelijk als door bijvoorbeeld een verhuizing van uw website of email uw computer nog de oude DNS gegevens gebruikt en aanhoudt. Door uw DNS cache op te schonen zorgt u ervoor dat uw computer de oude DNS gegevens vergeet en in het vervolg de nieuwe gegevens zal gebruiken.

DNS Cache opschonen onder Microsoft Windows
Om de DNS Cache onder Microsoft Windows op te schonen dient u de volgende stappen uit te voeren :

Kies Start > Uitvoeren.
Typ vervolgens het onderstaande commando in en druk op de Enter toets om het commando uit te voeren :
ipconfig /flushdns

DNS Cache opschonen Mac OS X vanaf versie 10.5.2
Om de DNS Cache onder Mac OS X vanaf versie 10.5.2 op te schonen dient u de volgende stappen uit te voeren :

Open het programma Terminal. Terminal is te vinden onder Programma’s > Hulpprogramma’s.
Typ vervolgens het onderstaande commando in en druk op de Enter toets om het
sudo dscacheutil -flushcache
Er zal u gevraagd worden om het beheerders wachtwoord. In veel gevallen is dit gewoon uw eigen Mac OS X systeem wachtwoord. Bij het intikken van uw wachtwoord zal deze niet op het scherm getoond worden uit veiligheidsoverwegingen. Sluit af door wederom op de Enter toets te drukken.

DNS Cache opschonen onder Mac OS X tot versie 10.5.2
Om de DNS Cache onder Mac OS X tot versie 10.5.2 op te schonen dient u de volgende stappen uit te voeren :

Open het programma Terminal. Terminal is te vinden onder Programma’s > Hulpprogramma’s.
Typ vervolgens het onderstaande commando in en druk op de Enter toets om het
sudo lookupd -flushcache
Er zal u gevraagd worden om het beheerders wachtwoord. In veel gevallen is dit gewoon uw eigen Mac OS X systeem wachtwoord. Bij het intikken van uw wachtwoord zal deze niet op het scherm getoond worden uit veiligheidsoverwegingen. Sluit af door wederom op de Enter toets te drukken.

Hoe kan ik mijn webhosting opzeggen?

U kunt uw abonnement opzeggen wanneer u wilt door een ticket in te dienen. De formele einddatum zal worden bepaald door de lopende abonnementsperiode of contract. Er wordt geen restitutie verleend over vooruitbetaalde abonnementsgelden.

Ik heb opgezegd, krijg ik geld terug?

Wanneer u uw domein en/of webhosting heeft opgezegd, zal de einddatum van de contracten en/of abonnementsperiode worden aangehouden als einddatum. Er wordt geen restitutie verleend na een opzegging of verhuizing.

Ik ben gebeld of ik een domeinnaam wil registreren of verhuizen.

Helaas zijn er personen en bedrijven die er malafide prakijken op nahouden. Zij bellen domeinhouders op met de mededeling dat zij een klant hebben die dezelfde domeinnaam als u heeft wilt registreren maar met een andere extensie. De beller vraagt of u akkoord gaat of dat u nu de kans heeft dat te voorkomen door zelf het domein te registreren.

Ik wil mijn domein doorverwijzen naar een andere website, kan dat?

U kunt domeinen naar elk gewenst ander domein laten doorverwijzen. Het domein waar heen verwezen moet worden hoeft niet bij ons in beheer te zijn.

Krijg ik korting als ik meer domeinen bestel?

Onze tarieven zijn al zo scherp dat we geen extra korting kunnen berekenen.

Wat is mijn opzegtermijn voor domeinregistraties?

Domeinregistraties worden aangegaan voor 1 jaar en worden per jaar verlengd. U kunt een domein opzeggen door een maand voor het ingaan van de nieuwe termijn een ticket in te dienen met het verzoek het domein op te heffen of te verhuizen. Over de periode waarin is opgezegd wordt geen restitutie verleend.

Kan ik een domein registreren zonder webhosting?

Als u nog geen website wilt, of wilt e-mailen met uw domeinnaam, dan kunt u een domein registreren zonder hostingpakket. Dit wordt ook wel een domein parkeren genoemd. Een domeinnaam kan ook aan een al bestaande andere domeinnaam met website worden gekoppeld. U krijgt dan vanaf meerdere domeinnamen dezelfde website te zien.

Hoe snel is mijn domein geregistreerd?

Als u via onze website een domein bestelt dan wordt deze direct geregistreerd, echter moet het domein eerst worden opgenomen in de DNS van alle internetproviders voordat deze zichtbaar is. Doorgaans is een nieuw domein binnen 24 uur overal opgenomen en actief.

Hoe maak ik een subdomein?

Een subdomein is een extra naam die u toevoegt aan uw domein. Bijvoorbeeld, uw domeinnaam is “mijnsite.nl” dan kunt u bijvoorbeeld als subdomein “blog” aanmaken waardoor deze als volgt is te benaderen: http://blog.mijnsite.nl. Een subdomein maakt u aan in het controlpanel van uw webhosting. U kunt vervolgens met uw FTP programma uw website uploaden in de map “blog” onder Public_Html. U kunt bij ons onbeperkt gratis subdomeinen aanmaken.

Ik kan mijn domeinnaam niet in Google vinden, hoe kan dat?

Het opnemen van domeinen in de zoekmachine van (o.a.) Google kan bij nieuwe domeinen enige tijd duren. Daarnaast is het van groot belang waarmee en hoe u de content plaatst. Dit moet namelijk op de juiste wijze zodat Google uw website goed kan indexeren. Meer informatie over hoe u goed gevonden kan worden met uw website kunt u vinden op de Google website voor webmasters.

Hoe kan ik een domein opheffen/opzeggen?

U kunt een domein laten opheffen door een ticket in te dienen. Wij zorgen dan dat uw domein per einde contract wordt verwijderd.

Er wordt geen restitutie verleend over vooruitbetaalde abonnementen.

NB: Wij bevestigen altijd een opzegging. Als u geen bevestiging krijgt loopt het contract door. Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik de gegevens in de Whois laten wijzigen?

Als u uw gegevens wilt laten wijzigen in de Whois van een domein dan kunt hier een ticket voor indienen. NB: Het laten wijzigen van gegevens kunnen voor sommige domein extensies kosten met zich meebrengen.

Hoe kan ik een domein koppelen aan een ander domein?

De website van het hoofddomein moet door de DNS provider van het te koppelen domein toegevoegd worden in de A records. U kunt ook het domein laten verhuizen naar ons, dan doen wij dat voor u.

Hoe kan ik mijn domein aan iemand anders overdragen?

Door het Formulier voor wijziging domeinnaamhouder door zowel uzelf als de nieuwe houder in te laten vullen, ondertekenen en op te sturen, of te scannen als bijlage bij een ticket meezenden.

Hoe kan ik een domein naar jullie verhuizen?

U vraagt eerst het verhuistoken op bij uw huidige provider. Als u dit heeft kunt u via onze website de domeinverhuizing in gang zetten. NB: Providers zijn verplicht binnen 7 dagen een verhuistoken op te leveren als de klant daar om vraagt.

Hoe kan ik een domein verhuizen naar een andere provider?

U maakt een ticket aan en geeft aan dat u een verhuiscode (token) van uw domein wilt ontvangen. Met dit token kunt u bij een andere provider uw domein laten verhuizen. De verhuiscode is beperkt geldig.

NB 1: Met het aanvragen van een verhuiscode heeft u nog niet het contract bij ons opgezegd. Dit kunt u tegelijk doen of later als het domein is verhuisd. Let op dat zonder definitieve opzegging (al dan niet na een verhuizing) het contract en de facturatie gewoon door loopt.

NB 2: Als er een opzegging is ingediend en het domein is niet verhuisd dan zal het domein worden verwijderd na aflopen contract.

NB 3: Verhuiscodes worden alleen afgegeven als alle facturen van het lopende contract zijn voldaan.

Hoe kan ik een domein registreren?

U kunt domeinnamen registreren via onze website vanuit de shop.

 

VRAGEN OVER E-MAIL

Welke e-mail poorten moet ik gebruiken?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Hoelang worden backups bewaard?

Bij onze shared hosting geldt een backup retentie van 1 week. Dit betekent dat er dagelijkse automatische backups worden gemaakt van de website en e-mail en maximaal 1 week worden bewaard.

Bij onze VPS hosting wordt er ook elke 4 uur een snapshot gemaakt die een dag wordt bewaard. Uit deze backups kunnen geen losse bestanden of mappen worden hersteld, er kan alleen een volledige kopie van de server worden teruggezet.

Het is raadzaam om ook zelf regelmatig backups te maken en lokaal langer te bewaren.

 

Wat is het verschil tussen POP en IMAP?

Om buiten de webmail e-mail op te kunnen halen van onze mailservers zijn er 2 mogelijkheden, met POP(3) of met IMAP. Met POP download je de originele e-mailberichten van de server waarna deze van de server worden verwijderd. Met IMAP download je een kopie van de e-mailberichten en blijven de berichten bewaard op de server.

Gebruik je naast webmail ook andere mailclients (denk aan Outlook, smartphone, enz) dan raden we aan altijd gebruik te maken van IMAP. Hiermee blijven op alle apparaten de mappen met e-mail gelijk en blijven de e-mailberichten altijd op de server staan als backup.

Mijn e-mail komt niet aan bij de ontvanger!

Uitgaande mail moet voldoen aan veel criteria om niet in spamboxen van de ontvangers terecht te komen. Technisch hebben wij het goed geconfigureerd, maar berichten met bijvoorbeeld alleen hoofdletters of berichten met veel links of woorden als porn, viagra, enz worden niet doorgelaten. Ook moet het e-mailadres en het domein geautoriseerd zijn om mail te mogen verzenden. Gebruikt u dus e-mailadressen die niet op onze servers staan, gebruikt u onveilige verbindingen, onjuiste poorten, of uitgaande smtp zonder wachtwoordverificatie dan zal de mail worden tegengehouden.

Het is dus belangrijk dat u de juiste instellingen gebruikt voor mailclients zoals outlook en smartphones.

Wanneer een bericht niet aankomt bij de ontvanger test dan of dit ook het geval is met onze webmail. Onze webmail voldoet aan alle richtlijnen. Komt het bericht dan wel aan, dan gebruikt u waarschijnlijk onjuiste instellingen met het mailen met Outlook of smartphone.

Hoe werkt jullie spamfilter?

Wij hebben op ons platform 2 niveaus waarop alle in- en uitgaande e-mail wordt gefilterd. Het hoogste niveau is op de mail relay. Dit is een filtersysteem wat voldoet aan de alle beveiligingsrichtlijnen en is verbonden met internationale spam en blacklisten van antivirusleveranciers en de grote mailproviders zoals Google, Microsoft, enz. Wij hebben op dit niveau zelf geen invloed en kunnen daarop geen uitzonderingen maken in de instellingen. Een bericht wat 100% als spam wordt gekwalificeerd wordt niet doorgelaten en direct verwijderd. Dit zijn berichten afkomstig van IP adressen en e-mailadressen die internationaal als spam zijn gemarkeerd en op diverse blacklists staan. Deze berichten worden bij alle providers geblokkeerd en komen niet in spamboxen van gebruikers terecht.

Berichten die technisch niet voldoen aan de richtlijnen (denk hierbij aan onjuist geconfigureerde mailservers, ontbreken van spf records, dkim records, domain keys enz. maar ook teveel links in een bericht, berichten met alleen hoofdletters, berichten met woorden als viagra, porn, enz.) kunnen afhankelijk van de score worden gebounced naar de afzender met een waarschuwing en reden van bouncing of worden doorgelaten maar krijgen een kenmerk mee ‘mogelijk spam of onveilig’. Het is dan aan de ontvanger of hij/zij dit soort berichten in de toekomst wel of niet wil blijven ontvangen. Dit kan worden ingesteld op de persoonlijke spamfilter, het tweede niveau.

Het tweede niveau is op uw eigen eigen account en kunt u naar eigen wensen instellen in het controlpanel onder SpamAssassin. Hier kunt u de spamscore aangeven waaraan een bericht moet voldoen om doorgelaten te worden. Een veelvoorkomend probleem is dat berichten die aan alle criteria voldoen wel worden ervaren als spam. Dit zijn meestal nieuwsbrieven en reclame. Vaak zijn het berichten van websites waar u ooit uw e-mailadres heeft achtergelaten. Wilt u deze berichten niet meer ontvangen dan kunt u zich afmelden voor zulke berichten of de afzender vermelden als ongewenste afzender in SpamAssassin.

Uitgaande mail moet ook voldoen aan veel criteria om niet in spamboxen van de ontvangers terecht te komen. Technisch hebben wij het goed geconfigureerd, maar berichten met bijvoorbeeld alleen hoofdletters of berichten met veel links of woorden als porn, viagra, enz worden niet doorgelaten. Ook moet het e-mailadres en het domein geautoriseerd zijn om mail te mogen verzenden. Gebruikt u dus e-mailadressen die niet op onze servers staan, gebruikt u onveilige verbindingen, onjuiste poorten, of uitgaande smtp zonder wachtwoordverificatie dan zal de mail worden tegengehouden.

Het is dus belangrijk dat u de juiste instellingen gebruikt voor mailclients zoals outlook en smartphones.

NB: Providers doen er wereldwijd alles aan om spam te herkennen en te bestrijden, maar 100% spamvrij is helaas onmogelijk.

 

E-mail ten onrechte als spam gemarkeerd!

In de strijd tegen spam worden wereldwijd standaarden afgesproken en volgens deze standaarden miljarden berichten dagelijks succesvol gefilterd. Wij voldoen aan de hoogste kwaliteitsnorm tegen spam en kunnen u tevens garanderen dat uw verzonden e-mail bij andere providers niet in spamboxen terecht komt bij de ontvangers. Onze servers worden wereldwijd aangemerkt als veilig. De consequentie is dat e-mail die naar onze servers worden gestuurd ook moet voldoen aan de internationale richtlijnen. Er zijn een groot aantal criteria waaraan een verzender moet voldoen om doorgelaten te worden. Dit zijn zowel technische zoals juist geconfigureerde spf records, dkim records, domainkeys, enz.  als inhoudelijke richtlijnen wat er niet in berichten mag staan. Als e-mailberichten worden aangemerkt als spam voldoen deze niet aan deze richtlijnen als veilige afzender. Meestal zijn het fout geconfigureerde mailservers van de verzenders. Elk bericht wat wordt aangeboden wordt gecontroleerd op een aantal criteria. Voldoet een e-mail aan alle richtlijnen dan komt deze er door. Voldoet de email daar niet aan, dan wordt afhankelijk van de score het bericht gebounced of  aangemerkt als mogelijke spam. In dat geval wordt de mail doorgelaten maar komt dan aan in het filter van uw persoonlijke instellingen. Deze instellingen kunt u zelf aanpassen in het controlpanel onder SpamAssassin. Hoe hoger het filter hoe minder spam, maar mogelijk dat berichten die geen spam zijn ook worden tegengehouden. Het is een kwestie van de juiste tuning om een voor u acceptabele situatie te komen. Maar hou er rekening mee, 100% spamvrij bestaat niet. Zijn er afzenders die niet volledig aan de criteria voldoen en worden tegengehouden in SpamAssassin dan kunt u bepaalde afzenders toevoegen aan de lijst met geaccepteerde afzenders. Krijgt u meldingen van verzenders dat hun mail niet bij ons doorgelaten wordt laat deze verzenders dan weten dat hun e-mailprovider niet aan de richtlijnen voldoet en niet als veilige afzender wordt aangemerkt. Laat de afzender dit melden bij zijn/haar provider.

Mijn IP adres is geblokkeerd. Hoe los ik dat op?

Wij hanteren een hoge veiligheidsnorm om u als klant en onszelf te beschermen tegen ongewenste activiteiten. Een IP adres wordt automatisch geblokkeerd wanneer er aantal keer met onjuiste gegevens geprobeerd wordt in te loggen op onze servers.

Heeft u zelf geprobeerd in te loggen met onjuiste gegevens op het controlpanel, webmail, FTP, e-mail of andere verbinding naar een server dan wordt uw IP ook geblokkeerd. Als u naar uw website gaat dan zal u daar een melding van zien. Noteer het geblokkeerde IP adres en dien een ticket in. Wij zullen dan het IP adres weer vrijgeven.

Houd er rekening mee dat mail clients zoals Outlook, Smartphones, Tablets, enz. voortdurend op de achtergrond verbinding maken met mailservers. Ook als u deze apparaten niet gebruikt. Als in deze apparaten in de instellingen onjuiste wachtwoorden staan wordt dit door de server ook opgemerkt als foutief inloggen en wordt het IP adres dus ook geblokkeerd. Zorg er dus voor dat al uw appraten waar mail op ontvangen kan worden van de juiste inloggegevens zijn voorzien, of verwijder deze als u deze niet meer gebruikt.

N.B. Als uw IP adres is geblokkeerd en u uw eigen website niet meer ziet wil niet zeggen dat uw website uit de lucht is. Andere bezoekers zullen daar niets van merken.

Hoe stel ik een autoreply in?

Een autoreply op een e-mailadres kan worden ingesteld in het controlpanel DirectAdmin onder E-mail Beheer

Waar vind ik een handleiding voor Roundcube webmail?

Een handleiding voor Roundcube kunt u hier vinden.

Website uit de lucht. Is er een storing?

Als er een storing is op een server, of de infrastructuur, dan staat dat altijd vermeld op onze website. Staat er niets vermeld dan is het probeem waarschijnlijk gerelateerd aan uw eigen account. Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

1. Uw IP adres is om beveiligingsredenen door de firewall op de blacklist gezet en wordt nu geblokkeerd door teveel onjuiste inlog pogingen op het control panel of een mailbox. Dit is vaak het geval bij gebruik van telefoons, tablets e.d. waar eerder eens accounts zijn toegevoegd en waarvan de wachtwoorden bijvoorbeeld zijn verlopen. Ook kan iemand anders zonder dat u het weet vanaf uw IP adres geprobeerd hebben in te loggen op uw mailbox. Dit komt ook nog wel eens voor. U kunt proberen vanaf een ander IP adres uw website te openen in een browser. Doet deze het dan wel, dan is uw IP adres inderdaad geblokkeerd. In dit geval kan alleen een support medewerker uw IP weer vrijgeven. U kunt daar een ticket voor indienen.

2. Uw account is suspended (geblokkeerd). Dit kan zijn door het versturen van spam, al dan niet zelf veroorzaakt. Een virus op uw hosting, een gehackte site of door ons (of andere instanties) is fishing of zijn er andere ongeregeldheden op uw site aangetroffen. In dit geval kunt u een ticket indienen. Wij zullen uw account weer vrijgeven zodat u e.e.a. z.s.m. kunt herstellen en oplossen. Gebeurt dat niet dan zal uw account weer binnen korte tijd automatisch geblokkeerd worden.

3. U heeft een betalingsachterstand waardoor uw account is suspended. In dit geval kunt u alsnog zorgen voor de betaling. Zodra de betaling bij ons binnen is zal uw account weer worden vrijgegeven.

Ik ontvang geen e-mail meer. Hoe kan dat?

Als uw account niet is afgesloten dan is mogelijk uw webruimte of e-mailbox vol. U kunt dan overbodige bestanden verwijderen, oude mail verwijderen of uw pakket laten upgraden.

Hoe stel ik Outlook of smartphone in voor e-mail?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Ik wil mijn webmail via een beveiligde SSL verbinding. Kan dat?

Al onze shared hosting is standaard voorzien van SSL beveiligde webmail.

Waar vind ik mijn webmail?

Uw webmail kunt u benaderen door achter uw domeinnaam /webmail te zetten in uw browser. Bijvoorbeeld: http://www.domeinnaam.nl/webmail

Hoe stel ik een autoresponder in op mijn e-mail?

U kunt autoresponders en forwarders instellen in uw controlpanel.

Hoe kan ik mijn wachtwoord voor mijn e-mail wijzigen?

Het wachtwoord van uw mail account kunt u zelf wijzigen in het controlpanel.

Waar kan ik een e-mailadres aanmaken?

U kunt e-mailadressen aanmaken in het controlpanel.

 

VRAGEN OVER WEBHOSTING

Hoe schakel ik twee-factor-authenticatie (2FA) in?

Hoe schakel ik twee-factor-authenticatie (2FA) in voor DirectAdmin?

Het is mogelijk om voor DirectAdmin twee-factor-authenticatie in te schakelen. Dat betekent dat er een tweede stap is vereist om op je hostingpakket in te kunnen loggen. In DirectAdmin is de eerste stap  invullen van je wachtwoord, de tweede is het invullen van een code die je op je telefoon hebt ontvangen.

Inschakelen gaat als volgt:

Log in op DirectAdmin van je hostingpakket.
Klik op ‘Change Password’, te vinden onder de categorie ‘Your Account’.
Klik op ‘Two-Step Authentication’.
Voer bij ‘Description’ een beschrijving in en klik daarna op ‘New Secret’.

Er toont zich een QR-code. Scan deze met de app Google Authenticator (Android / iOS) op je telefoon.

Ga terug naar beginpagina, klik opnieuw op ‘Change Password’ en dan op ‘Two-Step Authentication’.
Probeer via ‘Test code’ of de authenticatiecodes zichtbaar in Google Authenticator werken.

Zet een vinkje bij ‘Require valid Two-Step Authentication Code to login to this account’.
Klik daarna op ‘Save’ om de instellingen op te slaan.

Twee-factor-authenticatie voor DirectAdmin is nu geactiveerd. In het vervolg zul je bij het inloggen op DirectAdmin om een authenticatiecode worden gevraagd, nadat je het wachtwoord hebt ingevoerd.

Uitschakelen
Het uitschakelen van twee-factor-authenticatie gaat op dezelfde locatie als het inschakelen ervan. Volg hiervoor deze stappen:

Klik in DirectAdmin op ‘Change Password’ en dan op ‘Two-Step Authentication’.
Haal het vinkje bij ‘Require valid Two-Step Authentication Code to login to this account’ weg.
Klik op ‘Save’ om de wijziging op te slaan. Twee-factor-authenticatie is nu gedeactiveerd.

Scratch codes
Het kan voorkomen dat, om welke reden dan ook, je geen toegang meer hebt tot het apparaat dat je voor de authenticatiecodes gebruikt. Dat is waar ‘scratch codes’ voor zijn. Dit zijn eenmalig te gebruiken codes die je bij noodgevallen kunt toepassen. Deze maak je als volgt aan:

Log in op DirectAdmin van je hostingpakket.
Klik op ‘Change Password’, te vinden onder de categorie ‘Your Account’.
Klik op ‘Two-Step Authentication’.
Onderaan zie je een blokje met de titel ‘Scratch Codes’.
Selecteer eerst bij ‘Expires’ of je wilt dat deze codes wel of niet na een bepaalde tijd moeten verlopen.
Klik daarna op ‘Add Codes’ om deze een codes aan te maken.
Schrijf deze codes op of print ze uit en bewaar ze op een veilige plek.

Resellers
Op een Resellerpakket kan 2FA zowel voor websites onder ‘User Level’ als voor losse gebruikers worden ingeschakeld. Geef je gebruikers zelf toegang tot DirectAdmin, dan is het waarschijnlijk het handigst dat zij zelf 2FA instellen. Anders hebben ze jou bij iedere inlog nodig voor de eenmalige codes.

Beheer alleen jij alle websites op het pakket, dan kun je het uiteraard wel zelf overal inschakelen. Voor domeinen op ‘User Level’ gaat het via User Level → Change Password → Two-Step Authentication.

Voor gebruikers klik je onder ‘Reseller Level’ eerst op ‘List Users’. Klik daar op de gebruiker, waarvoor je 2FA wilt inschakelen. Klik nu op ‘Login as …’ om in te loggen. Vanaf daar schakel je 2FA via Change Password → Two-Step Authentication in.

Hoe kan ik DNS instellingen wijzigen

DNS toegang staat standaard niet open. Wij hebben op onze shared hosting platform de DNS zo optimaal mogelijk geconfigureerd wat betreft beveiliging en beschikbaarheid. Het zelf wijzigen van DNS instellingen kan tot gevolg hebben dat uw e-mail, website of andere zaken  niet meer goed functioneert. Wij kunnen op verzoek de toegang tot de DNS activeren, maar voor het oplossen van DNS problemen of het herstellen van de instellingen kunnen kosten in rekening gebracht worden.

Kan ik ook een webshop bij jullie afnemen?

Wij leveren zelf geen eigen webshop software, maar op onze premium en VPS hostingpakketten kan een webshop naar keuze geïnstalleerd worden. Vanuit Installatron kan gekozen worden uit verschillende CMS webshops zoals Joomla, Woocommerce of Magento. Maar uiteraard kan er ook software geïnstalleerd worden van andere leveranciers.

Hoelang worden backups bewaard?

Bij onze shared hosting geldt een backup retentie van 1 week. Dit betekent dat er dagelijkse automatische backups worden gemaakt van de website en e-mail en maximaal 1 week worden bewaard.

Bij onze VPS hosting wordt er ook elke 4 uur een snapshot gemaakt die een dag wordt bewaard. Uit deze backups kunnen geen losse bestanden of mappen worden hersteld, er kan alleen een volledige kopie van de server worden teruggezet.

Het is raadzaam om ook zelf regelmatig backups te maken en lokaal langer te bewaren.

 

Wat is mijn IP adres?

Je IP adres is een uniek nummer waarmee je bent verbonden aan een netwerk (we gaan hier uit van het internet).  Onze support medewerkers vragen hier wel eens om zodat zij op de systemen en in logfiles daar naar kunnen zoeken wanneer je een probleem hebt.

Mijn IP adres is geblokkeerd. Hoe los ik dat op?

Wij hanteren een hoge veiligheidsnorm om u als klant en onszelf te beschermen tegen ongewenste activiteiten. Een IP adres wordt automatisch geblokkeerd wanneer er aantal keer met onjuiste gegevens geprobeerd wordt in te loggen op onze servers.

Heeft u zelf geprobeerd in te loggen met onjuiste gegevens op het controlpanel, webmail, FTP, e-mail of andere verbinding naar een server dan wordt uw IP ook geblokkeerd. Als u naar uw website gaat dan zal u daar een melding van zien. Noteer het geblokkeerde IP adres en dien een ticket in. Wij zullen dan het IP adres weer vrijgeven.

Houd er rekening mee dat mail clients zoals Outlook, Smartphones, Tablets, enz. voortdurend op de achtergrond verbinding maken met mailservers. Ook als u deze apparaten niet gebruikt. Als in deze apparaten in de instellingen onjuiste wachtwoorden staan wordt dit door de server ook opgemerkt als foutief inloggen en wordt het IP adres dus ook geblokkeerd. Zorg er dus voor dat al uw appraten waar mail op ontvangen kan worden van de juiste inloggegevens zijn voorzien, of verwijder deze als u deze niet meer gebruikt.

N.B. Als uw IP adres is geblokkeerd en u uw eigen website niet meer ziet wil niet zeggen dat uw website uit de lucht is. Andere bezoekers zullen daar niets van merken.

Ik krijg een http 500 error fout!

Alle webservers zijn uitgevoerd met de laatste PHP versie 7.x. Oude niet regelmatig bijgewerkte websites of cms systemen die nog niet geschikt zijn voor deze laatste PHP versie kunnen deze http 500 fout laten zien. Het is voor de beveiliging uiterst belangrijk dat deze websites alsnog worden geschikt gemaakt voor PHP 7.x omdat wij in de loop van het jaar PHP 5.x gaan verwijderen van onze servers. U kunt zelf wisselen van PHP versie zodat u kunt testen.

Klik in DirectAdmin onder [Uw Account] op [Domeininstellingen].
Klik op uw domeinnaam. Onderaan de pagina kunt kiezen uit de verschillende PHP versies.

Waar vind ik een handleiding voor Roundcube webmail?

Een handleiding voor Roundcube kunt u hier vinden.

Hoe wijzig ik mijn PHP versie?

Alle webservers zijn uitgevoerd met de laatste PHP versie 7.x. Websites die nog niet geschikt zijn voor deze laatste PHP versie zijn (op verzoek) tijdelijk teruggezet naar PHP 5.x. Het is uiterst belangrijk dat deze websites alsnog worden geschikt gemaakt voor PHP 7.x omdat wij in de loop van het jaar PHP 5.x gaan verwijderen van onze servers. U kunt zelf wisselen van PHP versie zodat u kunt testen.

Klik in DirectAdmin onder [Uw Account] op [Domeininstellingen].
Klik op uw domeinnaam. Onderaan de pagina kunt kiezen uit de verschillende PHP versies.

Hoe stel ik een 301 redirect in?

Iedere website wordt – in meerdere of mindere mate – geüpdate, gewijzigd en er worden zelfs hele pagina’s of domeinen verwijderd.

Stel nu dat je website volledig vernieuwd is. De bestandsnamen zijn veranderd (bijv. van index.html naar index.php), etc. Dit is natuurlijk fantastisch: een website moet continu verbeterd worden. Zoekmachines als Google en Bing hebben echter de oude URL’s in hun index opgenomen en sturen bezoekers naar die inmiddels verwijderde of gewijzigde pagina’s toe. Hoe voorkom je dat bezoekers via oude links op een gewijzigde pagina binnen komen en vervolgens een ‘404 not found’ foutmelding te zien krijgen?

De 301 redirect
De beste manier om die pagina’s te redirecten is met de zogenaamde ‘301 redirect’. Wat deze 301 redirect doet, is het automatisch doorsturen naar een nieuwe pagina wanneer het opgeroepen wordt. Dit maakt de 301 redirect de beste, omdat het de bezoeker niet alleen automatisch doorstuurt (dat doet de zogenaamde ‘302 redirect’ ook), maar dit ook op een veilige wijze doet, zonder dat je bang hoeft te zijn voor penalty’s van de zoekmachines.

Heel specifiek gesproken vertelt de 301 redirect de browser of de zoekmachine dat de opgevraagde pagina verhuisd is en het stuurt de cliënt (browser of search engine) automatisch door naar het nieuwe adres. Het vertelt ze, in mensentaal: ‘Hey, deze pagina is verhuisd en hier het nieuwe adres!’. Het zal de jou als lezer vooral gaan om de techniek. Daar gaan we in dit artikel verder op in!

Hieronder vind je verscheidene methoden om een 301 redirect te gebruiken: PHP, ASP, ASP.NET, JSP (JAVA), IIS, ColdFusion, CGI/PERL en tenslotte met .htaccess. De krachtigste techniek betreft gebruikmaking van de zogenaamde apache mod_rewrite module in httpd.conf of .htaccess.

Verschil tussen 301 en 302 redirect:
301 redirect: permanente verwijzing. Verwijst bezoekers en zoekmachines door naar nieuwe URL.
De opgebouwde waarde van de inkomende links wordt overgezet naar de nieuwe URL.

302 redirect: tijdelijke verwijzing. De zoekmachines gaan er van uit dat de oorspronkelijke pagina op korte termijn weer zal werken. De waarde van de inkomende links blijft gekoppeld aan de oorspronkelijke URL.

Met HTML of Javascript redirecten
Je wil weten hoe je met HTML of Javascript moet redirecten? Heel simpel: NIET DOEN!
In het verleden is de zogenaamde ‘meta-tag refresh redirection’ methode vaak misbruikt met als doel om te spammen. Het resultaat hiervan is dat gebruik hiervan afgestraft wordt door de zoekmachines. Niet gebruiken dus.

301 Redirecten met .htaccess
Het grote voordeel van het gebruik van .htaccess is dat redirects op een meta-niveau geregeld kunnen worden. In tegenstelling tot bij de genoemde programmeertalen kan met een .htaccess een gehele directory geredirect worden.

Het werkt als volgt:

maak een bestand aan, genaamd ‘.htaccess’ (let op punt in het begin!) en plaats deze in de root van de website;
open het .htaccess bestand in een code-editor (ikzelf gebruik BBEdit op mijn Mac en Notepad++ op Windows)voeg de volgende regels toe aan het .htaccess bestand:
Redirect 301 /oud/oud.html http://www.jouwsite.nl/nieuw.html

Let op: het eerste deel van de statement betreft het pad van het oude bestand VANAF de top level van de site (dus zonder ‘http://www’). Let er ook op dat er één spatie staat tussen deze elementen:

redirect 301 (de instructie dat de pagina permanent verhuisd is)
/oud/oud.html (het oude relatieve pad en naam)
http://www.jij.nl/nieuw.html (nieuwe complete pad en naam)

Let ook op dat het niet verplicht is om pagina’s te redirecten naar een nieuwe domeinnaam. Binnen een domein kan dit ook!

301 Redirecten met Mod_Rewrite
Wanneer iemand naar jouw site linkt, doen ze dat niet altijd op precies die wijze die jouw voorkeur heeft. Als iemand linkt naar http://www.jouwsite.nl en iemand anders linkt naar http://jouwsite.nl, dan zal Google voor iedere URL een aparte pagerank toekennen. Ja, dat is onhandig, maar het is ook waar. Met de code hieronder kan je dat aanpassen. Overigens, diegenen die in Google Webmaster Central gebruik maken van sitemaps, kunnen onder het ‘preferred domain’ submenu aangeven of ze liever hebben dat Google de www-variant of de www-loze variant van hun website indexeert.

RewriteEngine On
rewritecond %{http_host} ^jouwsite.nl
rewriteRule ^(.*) http://www.jouwsite.nl/$1 [R=301,L]

301 Redirecten met IIS
Gebruik in Internet Services Manager de rechtermuisknop om de map te kiezen die geredirect moet worden;
selecteer de radio button die zegt ‘a redirection to a URL’;
vul de pagina in waarnaartoe geredirect gaat worden;
Check ‘The exact url entered above’ en ‘A permanent redirection for this resource’;
Klik op ‘Apply’.
301 Redirecten met ColdFusion
Bij de meeste server-side scripting en programmeertalen is het gebruik van 301-redirect vrij eenvoudig.

In Coldfusion werkt het als volgt:

301 Redirecten met PHP
Gebruik de onderstaande code:

p.s.: de Microsoft server IIS crasht als je de volgende (veelgebruikte) regel gebruikt:

header( “HTTP/1.1 301 Moved Permanently” );

301 Redirecten met ASP
Gebruik de onderstaande code:

<%@ Language=VBScript %>
<%
Response.Status=”301 Moved Permanently”
Response.AddHeader “Location”, “http://www.jouwsite.nl /”
%>

301 Redirecten met ASP.NET
Gebruik de onderstaande code:

301 Redirecten met JSP/JAVA
Gebruik de onderstaande code:

<%
response.setStatus(301);
response.setHeader( “Location”, “http://www.jouwsite.nl /” );
response.setHeader( “Connection”, “close” );
%>

301 Redirecten met CGI/PERL
Gebruik de onderstaande code:

$q = new CGI;
print $q->redirect(” http://www.jouwsite.nl / “);

301 Redirecten met Ruby/Ruby on Rails
Gebruik de onderstaande code:

def old_action
headers[“Status”] = “301 Moved Permanently”
redirect_to “http://www.jouwsite.nl/”
end

Een disclaimer: wij hebben deze technieken in de praktijk gebruikt en vonden de werking ervan bevredigend. Er zijn echter 567897653 manieren waarop het mis kan gaan. Gebruik deze technieken derhalve op eigen risico!

Kan ik een Let’s Encrypt certificaat installeren?

U kunt een gratis Let’s Encrypt certificaat gebruiken op onze shared hosting pakketten. Als u een let’s Encrypt certificaat op uw website wilt installeren, dan kunt u dit doen in via DirectAdmin. De installatie verloopt automatisch. Wij bieden echter geen technisch support op problemen met Let’s Encrypt certificaten. Informatie en ondersteuning kunt u vinden op de website van de leverancier.

In DirectAdmin dient u ook SSL op het domein te activeren. Dit doet u onder domeininstellingen. Daarnaast moet ook de website in de map private html gezet worden, of er moet een koppeling naar public html gemaakt worden. Als u wilt dat bezoekers automatisch doorgestuurd worden naar https moet er ook een .htaccess bestand geplaatst worden in de root.

Voor e-mail en webmail is het niet nodig om te beveiligen met een certificaat, dat hebben wij standaard al gedaan op al onze servers. Als u naar uwdomein/webmail gaat wordt u automatisch doorgestuurd naar onze beveiligde webmail.

De gratis Lets Encrypt certificaten kunnen geïnstalleerd worden maar we kunnen helaas niet de juiste werking ervan garanderen. De installatie gebeurt op de achtergrond vanuit Lets Encrypt en wij kunnen het niet oplossen als het niet werkt. Als er iets mis is met zo’n certificaat kunt u het beste contact opnemen met de uitgever van de Lets Encrypt certificaten.

Wij bieden overigens een SSL Service aan met de betaalde certificaten van Comodo waarvan we de installatie zelf doen en de juiste werking kunnen garanderen. Als u hiervan gebruik wilt maken kunt u hier mee informatie vinden: https://www.i24.nl/wp/ssl-certificaten/

Hoe installeer ik een SSL certificaat?

Vanuit DirectAdmin kun je onder SSL Certificaten een CSR code genereren waarmee een certificaat aangevraagd kan worden bij een certificaat uitgevende instantie. Zodra de aanvraag is afgehandeld ontvangt u het certificaat en kunt u deze installeren volgens de aanwijzing die u krijgt van de uitgever.

In DirectAdmin dient u ook SSL op het domein te activeren. Dit doet u onder domeininstellingen. Daarnaast moet ook de website in de map private html gezet worden, of er moet een koppeling naar public html gemaakt worden. Als u wilt dat bezoekers automatisch doorgestuurd worden naar https moet er ook een .htaccess bestand geplaatst worden in de root.

Voor e-mail en webmail is het niet nodig om te beveiligen met een certificaat, dat hebben wij standaard al gedaan op al onze servers. Als u naar uwdomein/webmail gaat wordt u automatisch doorgestuurd naar onze beveiligde webmail.

U kunt ook een SSL certificaat bij ons bestellen via onze SSL Service op https://www.i24.nl/wp/ssl-certificaten/

Wij zorgen dan voor de benodigde codes, de aanvraag, validatie en installeren het certificaat op uw webhosting.

Hoe leeg ik de DNS cache op mijn PC?

In dit artikel wordt uitgelegd hoe u onder verschillende besturingssystemen uw DNS cache kunt legen. Dit is soms noodzakelijk als door bijvoorbeeld een verhuizing van uw website of email uw computer nog de oude DNS gegevens gebruikt en aanhoudt. Door uw DNS cache op te schonen zorgt u ervoor dat uw computer de oude DNS gegevens vergeet en in het vervolg de nieuwe gegevens zal gebruiken.

DNS Cache opschonen onder Microsoft Windows
Om de DNS Cache onder Microsoft Windows op te schonen dient u de volgende stappen uit te voeren :

Kies Start > Uitvoeren.
Typ vervolgens het onderstaande commando in en druk op de Enter toets om het commando uit te voeren :
ipconfig /flushdns

DNS Cache opschonen Mac OS X vanaf versie 10.5.2
Om de DNS Cache onder Mac OS X vanaf versie 10.5.2 op te schonen dient u de volgende stappen uit te voeren :

Open het programma Terminal. Terminal is te vinden onder Programma’s > Hulpprogramma’s.
Typ vervolgens het onderstaande commando in en druk op de Enter toets om het
sudo dscacheutil -flushcache
Er zal u gevraagd worden om het beheerders wachtwoord. In veel gevallen is dit gewoon uw eigen Mac OS X systeem wachtwoord. Bij het intikken van uw wachtwoord zal deze niet op het scherm getoond worden uit veiligheidsoverwegingen. Sluit af door wederom op de Enter toets te drukken.

DNS Cache opschonen onder Mac OS X tot versie 10.5.2
Om de DNS Cache onder Mac OS X tot versie 10.5.2 op te schonen dient u de volgende stappen uit te voeren :

Open het programma Terminal. Terminal is te vinden onder Programma’s > Hulpprogramma’s.
Typ vervolgens het onderstaande commando in en druk op de Enter toets om het
sudo lookupd -flushcache
Er zal u gevraagd worden om het beheerders wachtwoord. In veel gevallen is dit gewoon uw eigen Mac OS X systeem wachtwoord. Bij het intikken van uw wachtwoord zal deze niet op het scherm getoond worden uit veiligheidsoverwegingen. Sluit af door wederom op de Enter toets te drukken.

Kunnen jullie ook een website voor mij maken?

Als u een website wilt laten maken dan kan dat ook. Uiteraard moet dan eerst besproken worden wat uw wensen zijn. Als alles duidelijk is kunnen we u een offerte en projectplan sturen.

Ik heb een probleem met mijn website. Kunnen jullie helpen?

Het oplossen van problemen op een server is altijd voor onze rekening. Het oplossen van problemen met uw website of zelf geïnstalleerde scripts willen wij u graag mee helpen, echter valt dit niet onder de standaard inbegrepen dienstverlening. Een support medewerker kan voor u een webmaster of beheerder er naar laten kijken tegen de standaardtarieven voor support en/of troubleshooting. Wij rekenen additioneel remote support af in blokken van 15 minuten. Voorbeeld: als een beheerder uw probleem in een kwartier kan oplossen, betaalt u slechts € 15,- exclusief btw.

Website uit de lucht. Is er een storing?

Als er een storing is op een server, of de infrastructuur, dan staat dat altijd vermeld op onze website. Staat er niets vermeld dan is het probeem waarschijnlijk gerelateerd aan uw eigen account. Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

1. Uw IP adres is om beveiligingsredenen door de firewall op de blacklist gezet en wordt nu geblokkeerd door teveel onjuiste inlog pogingen op het control panel of een mailbox. Dit is vaak het geval bij gebruik van telefoons, tablets e.d. waar eerder eens accounts zijn toegevoegd en waarvan de wachtwoorden bijvoorbeeld zijn verlopen. Ook kan iemand anders zonder dat u het weet vanaf uw IP adres geprobeerd hebben in te loggen op uw mailbox. Dit komt ook nog wel eens voor. U kunt proberen vanaf een ander IP adres uw website te openen in een browser. Doet deze het dan wel, dan is uw IP adres inderdaad geblokkeerd. In dit geval kan alleen een support medewerker uw IP weer vrijgeven. U kunt daar een ticket voor indienen.

2. Uw account is suspended (geblokkeerd). Dit kan zijn door het versturen van spam, al dan niet zelf veroorzaakt. Een virus op uw hosting, een gehackte site of door ons (of andere instanties) is fishing of zijn er andere ongeregeldheden op uw site aangetroffen. In dit geval kunt u een ticket indienen. Wij zullen uw account weer vrijgeven zodat u e.e.a. z.s.m. kunt herstellen en oplossen. Gebeurt dat niet dan zal uw account weer binnen korte tijd automatisch geblokkeerd worden.

3. U heeft een betalingsachterstand waardoor uw account is suspended. In dit geval kunt u alsnog zorgen voor de betaling. Zodra de betaling bij ons binnen is zal uw account weer worden vrijgegeven.

Hoe kom ik bij het controlpanel?

Het controlpanel DirectAdmin kunt u openen door achter uw domeinnaam :2222 op te geven in uw browser. Voorbeeld http://uwdomein.nl:2222

De inloggegevens van het beheeraccount heeft u ontvangen na het bestellen van de webhosting. Bent u deze kwijt dan kan een nieuw wachtwoord worden aangevraagd via een ticket.

Bent u op een openbaar of bedrijfsnetwerk dan kan het zijn dat poort 2222 is geblokkeerd. In dat geval kan het controlpanel niet benaderd worden. Als alternatief kan een smartphone als hotspot gebruikt worden.

Pagina niet gevonden bij controlpanel benaderen. Wat gaat er fout?

Als u een foutmelding krijgt bij het benaderen van het controlpanel dan heeft dat waarschijnlijk als oorzaak dat uw firewall verkeer over poort 2222 niet doorlaat. Wijzig de instellingen op uw firewall door poort 2222 open te zetten.

Hoe kan ik mijn website beveiligen met een SSL certificaat?

Een SSL Certificaat versleutelt dataverkeer tussen browser en server zodat vertrouwelijke gegevens niet kunnen worden onderschept.

Om je website en de uitwisseling van gegevens nog beter te beveiligen kun je op onze hostingpakketten zelf een gratis Let’s Encrypt certificaat installeren vanuit het controlpanel DirectAdmin. Voor klanten die die dit liever niet zelf doen of hogere eisen stellen aan een certificaat hebben wij een SSL Service opgezet waarbij wij de aanvraag, validatie en installatie op je website voor je uitvoeren.

U kunt een SSL certificaat voor uw website bestellen via https://www.i24.nl/wp/ssl-certificaten/

Hoe kan ik mijn webhosting opzeggen?

U kunt uw abonnement opzeggen wanneer u wilt door een ticket in te dienen. De formele einddatum zal worden bepaald door de lopende abonnementsperiode of contract. Er wordt geen restitutie verleend over vooruitbetaalde abonnementsgelden.

Hoe bestel ik een hostingpakket?

U kunt een hostingpakket en domeinnaam bestellen via onze website: hosting.i24.nl

Ik heb mijn website geupload maar ik zie niks. Wat doe ik fout?

Uw website pagina’s moeten worden geupload in de map Public_Html. Let er ook op dat in deze map het bestand index.html of index.php staat. Dit is de eerste pagina die wordt geladen van uw website.

Waar vind ik een handleiding SmartFTP?

Een handleiding SmartFTP kunt hier downloaden.

Waar vind ik een handleiding WS-FTP?

Een handleiding WS_FTP kunt u hier downloaden.

Waar vind ik een handleiding Filezilla FTP?

Een handleiding Filezilla FTP kunt u hier downloaden.

Waar vind ik een handleiding van DirectAdmin?

Een handleiding DirectAdmin kunt u hier downloaden.

Ik ben inloggegevens van het controlpanel kwijt. Hoe kom ik daar achter?

Weet u uw gebruikersnaam of wachtwoord van het beheer account niet meer, dan kunt u een ticket indienen. Wij zien geen wachtwoorden maar kunnen het account resetten en sturen u dan de nieuwe gegevens.

Ik ben het wachtwoord voor mijn e-mail kwijt. Hoe kom ik daar achter?

Alleen wachtwoorden van het beheerdersaccount kunnen gereset worden. Van e-mail accounts kunt u dat daarna zelf doen via het controlpanel.

Ga naar E-mail Beheer, klik op het betreffende e-mail account en kies wijzigen. Genereer een nieuw wachtwoord en bevestig de wijziging.

Let op: Als het wachtwoord voor het e-mailadres is gewijzigd moeten ook op alle apparaten waar e-mail wordt gebruikt (denk aan Outlook, smartphones, pc’s, tablets, enz.) ook het wachtwoord worden aangepast van zowel de inkomende als uitgaande mailservers! Doet u dit niet dan zal uw IP adres geblokkeerd raken omdat deze apparaten op de achtergrond voortdurend een verbinding maken naar een mailserver.

Ik wil mijn domein doorverwijzen naar een andere website, kan dat?

U kunt domeinen naar elk gewenst ander domein laten doorverwijzen. Het domein waar heen verwezen moet worden hoeft niet bij ons in beheer te zijn.

Ik wil alleen WordPress gebruiken maar ik heb geen verstand van websites bouwen. Kan dat?

Vanuit het controlpanel kunt u geheel automatisch door het aanklikken van wat knoppen WordPress (of andere CMS systemen) installeren op uw webhosting. Bevalt het niet dan kunt het ook zo weer verwijderen. Makkelijker kan niet. Lukt het echt niet, dan kan een medewerker van het Support Center het ook voor u doen.