FAQ

Kan ik meerdere applicaties installeren met Installatron?

Jazeker, dat kan. Je moet er dan alleen voor zorgen dat je tijdens de installatie elke applicatie een eigen map geeft.

Mijn mail is geblokkeerd in Outlook. Is er wat gewijzigd?

Zoals al lang geleden en vaak aangekondigd: I.v.m. aangescherpte beveiligingseisen is het niet meer mogelijk via een onbeveiligde verbinding (niet-https)  je controlpanel te openen. Ook laten we geen onbeveiligde (niet-SSL) verbindingen meer toe naar onze mailservers.

Omdat ook Google gaat waarschuwen voor onbeveiligde websites, en deze ook lager gaat ranken of mogelijk binnenkort helemaal gaan weren adviseren we je dringend om je website te beveiligen met een SSL certificaat.

Voor de webmail wat wij standaard leveren is dit al aangepast. Zodra je naar je webmail gaat zal je worden omgeleid naar een encrypted (https) verbinding via de hostname van de server.

Voor Outlook en smartphones geldt dat je deze instellingen zelf moet wijzigen als je nog gebruik maakte van onbeveiligde verbinding naar mailservers of poorten. Heb je een probleem met het ontvangen of verzenden van e-mail dan kun je de juiste instellingen opvragen door een ticket in te dienen.

Het controlpanel kun je benaderen via de hostname van de server waar je domein op staat.

De hostname van je server is vermeld in de mail met je hostinggevens. Je kunt je hostnaam ook zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier je domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostname ziet er zo uit: web35.i24.host Ga in je browser naar deze hostname en je kunt inloggen via de beveiligde verbinding van onze server.

Mijn controlpanel doet het niet meer via mijn opgeslagen link, hoe kan dat?

I.v.m. aangescherpte beveiligingseisen is het niet meer mogelijk via een onbeveiligde verbinding (niet-https)  je controlpanel te openen. Ook laten we geen onbeveiligde (niet-SSL) verbindingen meer toe naar onze mailservers.

Omdat ook Google gaat waarschuwen voor onbeveiligde websites, en deze ook lager gaat ranken of mogelijk binnenkort helemaal gaan weren adviseren we je dringend om je website te beveiligen met een SSL certificaat.

Voor de webmail wat wij standaard leveren is dit al aangepast. Zodra je naar je webmail gaat zal je worden omgeleid naar een encrypted (https) verbinding via de hostname van de server.

Voor Outlook en smartphones geldt dat je deze instellingen zelf moet wijzigen als je nog gebruik maakte van onbeveiligde verbinding naar mailservers of poorten. Heb je een probleem met het ontvangen of verzenden van e-mail dan kun je de juiste instellingen opvragen door een ticket in te dienen.

Het controlpanel kun je benaderen via de hostname van de server waar je domein op staat.

De hostname van je server is vermeld in de mail met je hostinggevens. Je kunt je hostnaam ook zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier je domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostname ziet er zo uit: web35.i24.host Ga in je browser naar deze hostname en je kunt inloggen via de beveiligde verbinding van onze server.

Wat is mijn hostname?

De hostname van je server is vermeld in de mail met je hostinggevens. Je kunt je hostnaam ook zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier je domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostname ziet er zo uit: web35.i24.host Ga in je browser naar deze hostname en je kunt inloggen via de beveiligde verbinding van onze server.

Wat is een VPN?

Een VPN (Virtual Private Network) zorgt voor een beveiligde verbinding tussen jou en het internet. Als je met een VPN Client met het internet bent verbonden, wordt al jouw internetverkeer door een versleutelde virtuele tunnel naar een VPN server gestuurd. De VPN server zet jouw verkeer door met een anoniem IP adres naar de websites die jij bezoekt. Hiermee is je privacy optimaal beschermd.

Is gebruik van een VPN legaal?

Het gebruik van een VPN om je privacy en veiligheid te waarborgen is op zich in de meeste landen legaal. Je kunt een VPN natuurlijk ook gebruiken voor illegale doeleinden zoals illegaal downloaden en hacken, of drugs verkopen oid, uiteraard is dat niet legaal. Niet doen dus.

Hoewel een VPN in de meeste landen legaal is zijn er ook een aantal landen waar een VPN illegaal is. Dit zijn landen met autoritaire overheden, zoals: China, Egypte, Irak, Iran, Noord-Korea, enz. Ben je in zo’n land check dan daar of het legaal is.

Ik zie met VPN op sommige websites mijn locatie, hoe kan dat?

Dat kan als je met een smartphone bepaalde sites bezoekt waar je een abonnement hebt. Deze halen je locatie niet via je IP adres maar via de GPS van je telefoon of uit de instellingen die je ooit zelf hebt ingevuld. Je kunt de GPS locatie optie eenvoudig uitzetten in de instellingen van je telefoon.

Kan ik VPN gebruiken op mijn TV?

Je kunt een VPN gebruiken met Android TV /Fire TV stick. De APK software kun je hier downloaden. Wij geven echter geen support op deze VPN toepassing.

Mag ik mijn VPN delen met anderen?

Je mag met 1 account 10 apparaten gebruiken. We gaan er vanuit dat je deze verbindingen alleen deelt met je gezin en het account niet aan derden geeft.

Ik krijg geen verbinding met een VPN server. Hoe los ik dat op?

Je beschikt over tientallen VPN servers wereldwijd. Over het algemeen zijn alle servers 24×7 beschikbaar en zijn er nagenoeg geen storingen. Het kan voorkomen dat een server tijdelijk niet te bereiken is ivm een storing of onderhoud. Vaak kun je dit al zien omdat er dan geen vlaggetje voor de server staat vermeld. Kies in dat geval dan een andere server met een vlaggetje.

Waar vind ik informatie over jullie VPN?

Alle algemene informatie over onze VPN vind je hier: Bescherm je privacy met VPN

Wat is jullie Fair Use Policy?

Goed om te weten!
Waar doorgaans onbeperkt data wordt vermeld door providers en waar een Fair Use Policy (FUP) geldt, is in feite helemaal geen sprake van onbeperkt gebruik. Er worden dan namelijk wel degelijk ‘limieten’ gehanteerd. En deze limieten zijn vaak volkomen onduidelijk. Wat voor de één ‘fair use’ is, is voor de ander een onacceptabele overschrijding. En wat dan als je over je ‘fair use limiet’ gaat, en over welke ‘limiet’? Je weet als klant dus in het geheel niet waar je aan toe bent, en al helemaal niet wat de kosten zijn.

Wij hebben een iets andere definitie van Fair Use. Bij al onze pakketten staat een (indicatie) datalimiet (een max. dataverkeer oftewel traffic limiet per maand) vermeld. Hierbij hanteren we een iets duidelijker beleid. Je kunt zorgeloos gebruik maken van je toegewezen data. Kom je er een keer overheen dan is er nog niets aan de hand en word je niet meteen afgesloten of krijg je een rekening van ons. Kom je er stelselmatig of extreem overheen dan nemen we contact met je op. We zullen je dan adviseren een groter pakket te nemen wat beter bij je gebruik past. Wil je dat niet en de overschrijding houdt aan, dan gaan we de kosten van de overschrijding wel in rekening brengen.

Niet iets om je ernstig zorgen over te maken want we rekenen slechts €0,05 per GB overschrijding van het dataverkeer.  Heb je bijvoorbeeld 50GB overschrijding in de maand na onze eerdere waarschuwing dan kost dat €2,50 extra over de betreffende maand. Upgraden is dus bij grotere overschrijding echter wel goedkoper.

Je kunt je verbruik vinden in je controlpanel. De teller wordt maandelijks op 0 gezet en de automatische controle is ook maandelijks. Bereik je bijna je limiet dan wordt er automatisch een e-mail gestuurd naar je. Hou het dus zelf ook een beetje in de gaten. Over het algemeen komt het nauwelijks voor omdat de datalimieten die we hanteren ruimschoots voldoende zijn bij normaal gebruik van je e-mail of website.

Ik heb SSL geactiveerd maar krijg een beveiligingsfout. Wat doe ik verkeerd?

Als je SSL wilt activeren op je domein dan heb je ook een SSL certificaat nodig. Het servercertifcaat kan daar niet voor gebruikt worden. Je kunt zelf een gratis certificaat installeren of een betaald certifcaat bij ons bestellen. Wij zorgen dan dat het certificaat op de juiste wijze wordt geïnstalleerd.

Meer informatie en SSL certificaat bestellen

Ik heb mijn webste geupload maar ik zie niks. Wat doe ik verkeerd?

Website bestanden (en in elk geval de index.php of index html moet in de map Public Html gezet worden. Heb je SSL geactiveerd dan moet dat in de map Private Html. Je kunt ook een redirect van Private naar Public instellen in Direct Admin. Hiermee koppel je de map Public aan Private en voorkom je dat je al je bestanden moet verplaatsen.

Kan ik een hoger service level krijgen?

Standaard leveren wij alle diensten Service Level Brons Best Effort. D.w.z. dat de diensten naar beste kunnen worden geleverd zonder dat er garanties zijn op beschikbaarheid, respons en hersteltijden. Doorgaans worden alle vragen, gemelde storingen, bestellingen, enz. dezelfde dag behandeld. Wil je een gegarandeerde responstijd en/of ook buiten kantoortijden, dan kan een hoger Service Level afgesloten worden. Meer informatie: Service Levels

Wat is SEO?

SEO is de afkorting van ‘search engine optimization’, oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Wat we daaronder verstaan? Alle processen en verbeteringen die als doel hebben een website hoger in Google te laten verschijnen. Dat lijkt eenvoudig en is kort door de bocht want een goede SEO strategie is een vak apart. Gebruik je WordPress dan zijn er een aantal hele goede SEO plugins beschikbaar die je daarbij kunnen helpen.

Google hanteert algoritmes om sites te indexeren. Daarop heb je zo 1-2-3- geen invloed op. Wel kan je veel doen om Google vriendelijk te worden en dat zijn o.a. goede SEO, unieke content, goede teksten, een goed beveiligde website en geschikt voor mobiele apparaten, goede en veel links naar jouw site, vaak updates publiceren, blogs schrijven, je website zoveel mogelijk noemen via social media, enz. en mogelijk adverteren met Google Adwords. Maar je hebt vooral ook veel geduld nodig.

Als je een WordPress website hebt is de indexering en ranking al beter en heb je uitstekende professionele SEO plugins.

Google heeft een handleiding uitgegeven met meer informatie:
Download hier een SEO handleiding van Google in het Nederlands

Daarnaast kun je hier ook meer informatie vinden en online seo cursussen:
https://www.i24.nl/wp/online-marketing/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/wat-is-seo/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/hoe-kom-ik-hoger-in-google/

Kunnen jullie helpen met SEO?

Google hanteert algoritmes om sites te indexeren. Daarop heb je zo 1-2-3- geen invloed op. Wel kan je veel doen om Google vriendelijk te worden en dat zijn o.a. goede SEO, unieke content, goede teksten, een goed beveiligde website en geschikt voor mobiele apparaten, goede en veel links naar jouw site, vaak updates publiceren, blogs schrijven, je website zoveel mogelijk noemen via social media, enz. en mogelijk adverteren met Google Adwords. Maar je hebt vooral ook veel geduld nodig.

Als je een WordPress website hebt is de indexering en ranking al beter en heb je uitstekende professionele SEO plugins.

Google heeft een handleiding uitgegeven met meer informatie:
Download hier een SEO handleiding van Google in het Nederlands

Daarnaast kun je hier ook meer informatie vinden en online seo cursussen:
https://www.i24.nl/wp/online-marketing/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/wat-is-seo/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/hoe-kom-ik-hoger-in-google/

Hoe kom ik hoger in Google?

Google hanteert algoritmes om sites te indexeren. Daarop heb je zo 1-2-3- geen invloed op. Wel kan je veel doen om Google vriendelijk te worden en dat zijn o.a. goede SEO, unieke content, goede teksten, een goed beveiligde website en geschikt voor mobiele apparaten, goede en veel links naar jouw site, vaak updates publiceren, blogs schrijven, je website zoveel mogelijk noemen via social media, enz. en mogelijk adverteren met Google Adwords. Maar je hebt vooral ook veel geduld nodig.

Als je een WordPress website hebt is de indexering en ranking al beter en heb je uitstekende professionele SEO plugins.

Google heeft een handleiding uitgegeven met meer informatie:
Download hier een SEO handleiding van Google in het Nederlands

Daarnaast kun je hier ook meer informatie vinden en online seo cursussen:
https://www.i24.nl/wp/online-marketing/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/wat-is-seo/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/hoe-kom-ik-hoger-in-google/

Ik wil een website laten maken. Doen jullie dat ook?

Liever het maken van je website of webshop uitbesteden? Wij bieden je een professionele én voordelige oplossing!  Wij bouwen een website voor je met WordPress, het meest gebruikte en veilige CMS ter wereld. Je website wordt op basis van template en thema’s volledig op maat en naar wens gemaakt door professionele en ervaren webbouwers.

Lees verder

.

Welke mailservers moet ik gebruiken?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Welke IMAP of POP3 instellingen moet ik gebruiken?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Welke SMTP instellingen moet ik gebruiken?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Hoe kan ik mijn mail toevoegen in Gmail of Google?

In Gmail voeg je een extern account standaard toe als POP3 account. Hierbij worden e mails binnengehaald van de mailserver naar je Gmail inbox, en dan verwijderd van de originele mailserver.

LET OP: Gebruik niet de mailservers en poorten die in de afbeeldingen staan vermeld, maar de actuele mailservers en poorten van je domein.

Het Instellingen scherm

  • Open je browser (die heb je op dit moment open), ga naar de Google Gmail website, en log in met je eigen Gmail account.
  • In Gmail, klik op het raderwieltje (1) in de rechterbovenhoek, en klik op Instellingen (2) in het menuutje dat verschijnt.
Instellingen pop-up in Gmail
  • Het Instellingen scherm wordt geopend.

POP en IMAP instellingen aanpassen

  • In het Instellingen-scherm klik je op tab Doorsturen en POP/IMAP (1).
Tab Doorsturen en POP/IMAP bij Instellingen in Gmail
  • Wanneer in dit scherm bij Download via POP de status niet POP is ingeschakeld voor alle e-mail is:
    • Klik in het rondje voor optie POP inschakelen voor alle e-mail (ook berichten die al zijn gedownload) (2).
  • Wanneer in het scherm bij IMAP-toegang de status niet IMAP is ingeschakeld staat:
    • Klik bij IMAP-toegang in het rondje voor optie IMAP inschakelen (3).
  • Klik op de Wijzigingen opslaan button, onder in het scherm.

Het account opzetten

  • Klik nu op tab Accounts (1).
Accounts tab bij Instellingen in Gmail
  • Klik bij E-mail bekijken uit andere accounts op Een e-mailaccount toevoegen (2).
  • Het Een e-mailaccount toevoegen scherm verschijnt bovenop je Instellingen pagina. Dit scherm is een los scherm, en wordt ook weergegeven in je Windows taakbalk als Mail van <jouw Gmail adres>. Je kunt dus altijd terug naar dit scherm wanneer je gegevens van een ander scherm moet kopiëren.
Scherm Een e-mailaccount toevoegen. Vul je e-mailadres in.
  • Vul het e-mailadres van het account dat je wilt linken aan je Gmail account in het veldje E-mailadres, en klik op de Volgende knop.
Scherm Een e-mailaccount toevoegen: e-mailinstellingen

Voer hier de e-mailinstellingen voor het te linken e-mailaccount als volgt in:

  • Gebruikersnaam: Gmail vult dit standaard in met het gedeelte wat in je e-mailadres vóór de @ staat. Vul hier je hele e-mailadres in of de naam van de aangemaakte mailbox.
  • Wachtwoord: vul hier je wachtwoord in.
  • POP-server: vul hier de naam van de mailserver in, als deze er niet al staat of wanneer deze niet de juiste is.

Extra instellingen:

  • Een kopie van opgehaalde berichten op de server achterlaten: zet hier een vinkje wanneer je een kopie van al je mails op de server waar het e-mailaccount staat wilt bewaren. Hou er rekening mee dat dit aantal flink kan oplopen en later ruimteproblemen op je server kan veroorzaken.
  • Altijd een beveiligde verbinding (SSL) gebruiken wanneer e-mailberichten worden opgehaald: zet hier een vinkje wanneer je dit wilt.
  • Binnenkomende berichten labelen: je kunt de mails van dit mailaccount direct bij het binnenkomen een label geven. Zo herken je ze eenvoudig in je inbox. Wil je dit, zet dan hier een vinkje, selecteer het label dat je wilt gebruiken, of maak een nieuw label.
  • Binnenkomende berichten archiveren: deze optie laat binnenkomende mails van dit account de inbox overslaan, en archiveert ze direct. Afhankelijk van je werkwijze kun je hiervoor kiezen, maar zelf zou ik hier geen vinkje zetten als je geen mails wilt missen.
  • Klik op Account toevoegen. Wanneer alles goed is ingevuld krijg je onderstaand scherm te zien:
Je e-mailaccount is toegevoegd scherm

Gmail kan nu de berichten van je e-mailaccount downloaden, dus het eerste deel is gedaan. Nu geeft het je de mogelijkheid om ook mails te verzenden vanaf dat nieuwe e-mailadres.

  • Meestal wil je dit wel, dus laat het rondje voor Ja, ik wil e-mail kunnen verzenden als geselecteerd en klik op de Volgende knop.
Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm

Gmail wil weten hoe de ontvanger de afzender ziet wanneer je vanaf dit e-mailaccount mailt, oftewel de afzendernaam.

Ik raad je aan om je eigen naam en je bedrijfsnaam te gebruiken.

  • Vul je gewenste afzendernaam in, laat het vakje voor Beschouwen als alias aangevinkt staan, en klik op de Volgende stap knop.
Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm: SMTP instellingen

Om e-mail te kunnen versturen vanaf je e-mailadres heeft Gmail toegang nodig tot de mailserver van je account. Voor het versturen van mail over het internet wordt gebruikt gemaakt van SMTP servers.

Voer hier de SMTP instellingen als volgt in:

  • SMTP-server: de SMTP server van je host (bijvoorbeeld web35.i24.host)
  • Gebruikersnaam: ook hier vult Gmail dit standaard in met het gedeelte wat in je e-mailadres vóór de @ staat. Vul hier je hele e-mailadres in of de naam van de aangemaakte mailbox.
  • Wachtwoord: vul hier je wachtwoord in.
  • Selecteer de door Gmail aanbevolen (is voorgeselecteerd) beveiligde verbinding: TLS of SSL.
  • Klik op de Account toevoegen knop.
Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm: verificatie
  • Gmail stuurt een verificatiemail naar je nieuwe e-mailadres. Laat het Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm openstaan, switch naar Gmail, en ga naar je inbox.
Verificatiemail in Gmail overzicht
  • In je inbox staat een mail met in het onderwerp de woorden … Bevestiging – Mail verzenden als … . Klik op de mail om deze te openen.
Verificatiemail in Gmail

Deze mail bevat een bevestigingscode, hier 748690822. Kopieer deze code en switch terug naar het Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm.

Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm: bevestigingscode
  • Plak de bevestigingscode in het vak onder Voer de bevestigingscode in en verifieer deze.
  • klik op de Controleren knop.

Je nieuwe e-mailaccount is nu toegevoegd aan Gmail!

Je kunt de installatie van je nieuwe account controleren door weer naar het Instellingen scherm en dan naar de Accounts tab te gaan.

  • Bij Mail verzenden als zie je het verzendaccount (1) staan. Veranderen er in de toekomst gegevens, dan kun je dit hier aanpassen door op dezelfde regel op gegevens bewerken te klikken.
  • Bij E-mail bekijken uit andere accounts zie je het “binnenhaal” account (2) staan. Ook hier kun je de gegevens aanpassen door op gegevens bewerken te klikken.

Controletesten

Om zeker te weten of je e-mailaccount werkt zoals het hoort is het verstandig deze twee testen uit te voeren:

  1. Maak een nieuwe mail met je standaard account en stuur het naar het nieuwe account. Komt dit binnen, dan werkt het ontvangen van de mail via het nieuwe account.
  2. Maak een nieuwe mail, en klik op het veld Van. Er opent een lijst met alle mailaccounts die je in het Gmail account hebt opgezet. Staat je nieuwe e-mailaccount ertussen? Zo ja, selecteer deze en stuur een mail naar je standaardaccount. Komt deze mail binnen, dan werkt het versturen van mail vanaf je nieuwe account ook.

Naast het toevoegen van de juiste accountgegevens en mailpoorten moet je ook ook een SPF record toevoegen aan de DNS van je domein.

Het SPF record wat moet worden toegevoegd aan het bestaande SPF record is: include:_spf.google.com

Zoals je ziet zijn er een aantal stappen die je moet doorlopen om je nieuwe e-mailaccount op te zetten in Gmail. Maar moeilijk is het niet. Volg de stappen, en let er goed op dat je geen stappen overslaat. Dan kan er eigenlijk niets misgaan!

Hoe los ik Too many redirects op?

Wanneer je in het bezit bent van een WordPress website, is het mogelijk dat je de melding ‘Error too many redirects’ te zien krijgt.

Deze foutmelding komt voor doordat er een probleem ontstaat met het redirecten oftewel het doorsturen van (een deel van) je WordPress website. Dit kan veroorzaakt worden door plug-ins die gebruik maken van redirecttechnieken of door een fout in de configuratie van je WordPress website.

Controleer je geïnstalleerde plug-ins.
De melding ‘Error too many redirects’ wordt in onze ervaring het vaakst veroorzaakt door een plug-in die gebruik maakt van redirecttechnieken. Om er achter te komen welke plug-in voor deze problemen zorgt kun je alle plugins deactiveren en vervolgens weer één voor één activeren. Op deze manier kun je al gauw de boosdoener terug vinden.

 

Hoe wijzig ik de grootte van mijn e-mail of mailbox?

Bij het aanmaken van een e-mailadres staat standaard de grootte van je mailbox op 50MB. Dit kun je direct aanpassen naar groter of ongelimiteerd, waarbij ongelimiteerd de grootte is van je totale opslagruimte van je pakket.

 

Heb je eerder een e-mailadres aangemaakt en is je e-mailbox vol of wil je deze vergroten dan kun je deze limieten ook altijd nog wijzigen. Ga in de DirectAdmin naar e-mailaccounts, selecteer het e-mailadres wat je wilt wijzigen, en klik rechts op het plusje en kies voor limieten wijzigen.

Wat is een digitale incassomachtiging?

Digitale incassomachtiging
Om uw bestelling in behandeling te kunnen nemen hebben we ter verificatie een digitale incassomachtiging nodig voor de maandelijkse en/of jaarlijkse betaling van uw abonnement. U ontvangt na het plaatsen van de bestelling een link om de machtiging online te activeren. Bent u al klant bij ons en betaalt u al per automatische incasso dan ontvang u geen link en wordt de bestelling direct in behandeling genomen

Wat is incassomachtigen?
Met een digitale machtiging geeft u ons toestemming om incasso-opdrachten te sturen naar uw bank. Het digitaal machtigen is eenvoudig en gratis.

Kenmerken doorlopende machtiging
Betalingen met een doorlopende incasso vinden alleen plaats als u daar zelf toestemming voor geeft met een machtiging. Na afschrijving heeft u 8 weken het recht om het bedrag terug te boeken zonder opgaaf van reden. U wordt voor een afschrijving door uw bank geïnformeerd over de nabije afboeking.

Is online machtigen veilig?
Ja, het werk net als iDEAL. Online machtigen vindt plaats in uw internetbankieren en begint en eindigt altijd op de SSL beveiligde pagina van viamijnbank.net. Data wordt met grote zorgvuldigheid behandeld en beveiligd in lijn met de eisen die de wet stelt.

Deelnemende banken digitale incassomachtiging

Ik heb besteld, hoe nu verder?

Als u een online bestelling heeft geplaatst, dan volgen er een aantal stappen:

  1. U ontvangt een e-mail met uw bestelling.
  2. U ontvangt een e-mail met een account en wachtwoord voor onze websites.
  3. Uw bestelling wordt gecontroleerd.
  4. U ontvangt een e-mail met link voor online activeren van een machtiging incasso.
  5. U ontvangt een bevestiging dat uw bestelling in behandeling is genomen.
  6. Uw domeinnaam wordt geregistreerd.
  7. U ontvangt een e-mail dat uw abonnement(en) is/zijn geactiveerd.
  8. U ontvangt een e-mail met alle gegevens van uw account en korte uitleg.
  9. U ontvangt een e-mail dat de bestelling is afgerond.
  10. U ontvangt per e-mail een factuur.

U heeft alleen een domein besteld:
In het controlpanel kunt u zaken als dns, domain forwarding, 2FA, en meer regelen.

U heeft een domein met e-mail besteld:
In het controlpanel maakt u uw eerste e-mailadres aan. Hierna kunt u direct de webmail gebruiken voor het ontvangen en verzenden van e-mail. Als u de instructie volgt voor het instellen van een telefoon of Outlook dan kunt u ook hier e-mail op ontvangen en verzenden.

U heeft een domein met website besteld:
In het controlpanel kunt u onder Applicaties naar Installatron om een CMS naar keuze te installeren zoals WordPress, Joomla, Drupal, enz. Maar u kunt uiteraard ook via FTP zelf een website uploaden.

U heeft een domein, website en e-mail besteld:
In het controlpanel maakt u uw eerste e-mailadres aan. Hierna kunt u direct de webmail gebruiken voor het ontvangen en verzenden van e-mail. Als u de instructie volgt voor het instellen van een telefoon of Outlook dan kunt u ook hier e-mail op ontvangen en verzenden.

In het controlpanel kunt u onder Applicaties naar Installatron om een CMS naar keuze te installeren zoals WordPress, Joomla, Drupal, enz. Maar u kunt uiteraard ook via FTP zelf een website uploaden.

Belangrijk:
Heeft u nog vragen of hulp nodig, mail ons dan niet, maar maak een ticket aan via ons Support Center. Ons Support Center is 24×7 bereikbaar, en bovendien bent u sneller geholpen. U heeft voor gebruik van onze websites en het Ticket Systeem tijdens uw bestelling een wachtwoord ontvangen. Bent u dit kwijt of is dat niet aangekomen dan kunt naar ons Support Center, Mijn Account en een nieuw wachtwoord aanvragen.

 

Ik heb geen verstand van websites maken. Hebben jullie ook iets eenvoudigs?

Wil je een eenvoudige website of webshop maar heb je helemaal geen kennis en ervaring met het maken van een website of content management systemen, en moet het allemaal niet te ingewikkeld zijn? Geen probleem, dan hebben we Pluck voor je. Dit cms is gegarandeerd het meest gebruiksvriendelijke wat er bestaat voor en geschikt voor beginners. Het enige wat je zelf moet doen is pagina’s aanmaken, tekst schrijven en eventueel afbeeldingen toevoegen. Pluck wordt door ons op je hosting geïnstalleerd en startklaar voor je opgeleverd dus je hoeft niets meer zelf te configureren en kunt meteen aan de slag.

Wil je Pluck, laat het ons weten.

Hoeveel dataverkeer of traffic heb ik bij mijn hosting?

Goed om te weten!
Waar doorgaans onbeperkt data wordt vermeld door providers en waar een Fair Use Policy (FUP) geldt, is in feite helemaal geen sprake van onbeperkt gebruik. Er worden dan namelijk wel degelijk ‘limieten’ gehanteerd. En deze limieten zijn vaak volkomen onduidelijk. Wat voor de één ‘fair use’ is, is voor de ander een onacceptabele overschrijding. En wat dan als je over je ‘fair use limiet’ gaat, en over welke ‘limiet’? Je weet als klant dus in het geheel niet waar je aan toe bent, en al helemaal niet wat de kosten zijn.

Wij hebben een iets andere definitie van Fair Use. Bij al onze pakketten staat een (indicatie) datalimiet (een max. dataverkeer oftewel traffic limiet per maand) vermeld. Hierbij hanteren we een iets duidelijker beleid. Je kunt zorgeloos gebruik maken van je toegewezen data. Kom je er een keer overheen dan is er nog niets aan de hand en word je niet meteen afgesloten of krijg je een rekening van ons. Kom je er stelselmatig of extreem overheen dan nemen we contact met je op. We zullen je dan adviseren een groter pakket te nemen wat beter bij je gebruik past. Wil je dat niet en de overschrijding houdt aan, dan gaan we de kosten van de overschrijding wel in rekening brengen.

Niet iets om je ernstig zorgen over te maken want we rekenen slechts €0,05 per GB overschrijding van het dataverkeer.  Heb je bijvoorbeeld 50GB overschrijding in de maand na onze eerdere waarschuwing dan kost dat €2,50 extra over de betreffende maand. Upgraden is dus bij grotere overschrijding echter wel goedkoper.

Je kunt je verbruik vinden in je controlpanel. De teller wordt maandelijks op 0 gezet en de automatische controle is ook maandelijks. Bereik je bijna je limiet dan wordt er automatisch een e-mail gestuurd naar je. Hou het dus zelf ook een beetje in de gaten. Over het algemeen komt het nauwelijks voor omdat de datalimieten die we hanteren ruimschoots voldoende zijn bij normaal gebruik van je e-mail of website.

Hoe activeer ik twee-factor-authenticatie (2FA) voor Roundcube?

Hoe activeer ik twee-factor-authenticatie (2FA) voor Roundcube?

Om je account extra te beveiligen is het mogelijk om voor Roundcube twee-factor-authenticatie in te schakelen. Dat betekent dat er een tweede stap is vereist om op je webmail in te kunnen loggen. In Roundcube is de eerste stap het invullen van je gebruikersnaam en wachtwoord, de tweede stap is het invullen van een cijfercode die je op je telefoon met een app hebt ontvangen.

Inschakelen gaat als volgt:

Ga eerst naar de Appstore (iPhone)
Zoek naar de app: TOTP Authenticator.
Let op: er zijn meerdere 2fa apps beschikbaar, maar de app zoals hieronder is getoond (met groene achtergrond) heb je nodig.


Download de app en installeer op je telefoon.
Als je app opent zie je het volgende scherm.

Ga nu in je browser naar Roundcube webmail (domeinnaam/webmail) en log in.


Ga rechts bovenin naar instellingen.


Klik op 2-staps-verificatie.
Lukt dat niet (er verschijnt geen nieuwe pagina) klik dan met je rechter muisknop op 2-staps-verificatie en kies voor openen in nieuwe tab. Ga vervolgens naar de nieuw aangemaakt tab in je browser.

Het volgende scherm wordt getoond:

Klik op het vinkje Activeren
Klik op Alle velden instellen (vereist)
Er verschijnt nu een melding, klik op OK.

Het volgende scherm wordt getoond:

LET OP: Schrijf (of copy) de secret en herstelcodes over en bewaar deze goed.
De herstelcodes worden maar eenmalig getoond tijdens het activeren. Daarna niet meer.
Je kunt maximaal 4x met een herstelcode inloggen als je de app niet kunt gebruiken, niet werkt, of als je die per ongeluk hebt verwijderd. Daarna kom je er niet meer in!
Heb je de 4 herstelcodes gebruikt, of de app op een nieuwe telefoon geïnstalleerd, dan moet de hele procedure opnieuw worden uitgevoerd. Heb je geen herstelcodes bewaard of alle 4 de codes gebruikt, dan is er geen mogelijkheid meer om in te loggen. Ook wij kunnen dit niet herstellen!

Laat dit scherm open staan en pak nu je smartphone er bij.
Klik op de + (plus) onderaan.


Kies voor Scan en richt je camera op de QRcode die je net heb gegenereerd.


De app geeft Succes aan en je mailaccount is toegevoegd aan de app.
De code die bovenaan wordt getoond is maar 30 seconden geldig.
Na 30 seconden verschijnt er telkens een nieuwe code.
Wordt de code rood wacht dan enkele seconden op een nieuw code.


De actuele code in de app vul je nu in bij Roundcube achter de knop Check code.
Druk op de knop Check code.
Als je de juiste code hebt ingevuld verschijnt een bevestiging Code correct! Klik op OK.
Zo niet, kijk op je app en gebruik de de code die nu in je scherm staat.
Belangrijk: Klik nu op Opslaan.

Mocht je om welke reden je telefoon kwijtraken of de app hebbben verwijderd, dan kun je niet meer inloggen op je webmail. Ook wij niet! Bewaar daarom de herstelcodes goed en maak een backup van de app zoals bij de instellingen is aangegeven. Nogmaals, zonder app of herstelcodes kun je niet meer inloggen op je webmail.

De installatie van 2FA is nu voltooid.

Als je Roundcube afsluit en opnieuw opstart vul je eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in zoals gewoonlijk.


Na het inloggen verschijnt een nieuw inlogscherm 2 staps verificatie.
Open de app op je telefoon.
De actuele code die nu wordt getoond vul je in om verder in te loggen bij Roundcube.

 

Hoe activeer ik twee-factor-authenticatie (2FA) voor DirectAdmin?

Hoe activeer ik twee-factor-authenticatie (2FA) voor DirectAdmin?

Om je account extra te beveiligen is het mogelijk om voor DirectAdmin twee-factor-authenticatie in te schakelen. Dat betekent dat er een tweede stap is vereist om op je hostingpakket in te kunnen loggen. In DirectAdmin is de eerste stap  invullen van je wachtwoord, de tweede is het invullen van een code die je op je telefoon hebt ontvangen.

Inschakelen gaat als volgt:

Log in op DirectAdmin van je hostingpakket.
Klik op ‘Change Password’, te vinden onder de categorie ‘Your Account’.
Klik op ‘Two-Step Authentication’.
Voer bij ‘Description’ een beschrijving in en klik daarna op ‘New Secret’.

Er toont zich een QR-code. Scan deze met de app Google Authenticator (Android / iOS) op je telefoon.

Ga terug naar beginpagina, klik opnieuw op ‘Change Password’ en dan op ‘Two-Step Authentication’.
Probeer via ‘Test code’ of de authenticatiecodes zichtbaar in Google Authenticator werken.

Zet een vinkje bij ‘Require valid Two-Step Authentication Code to login to this account’.
Klik daarna op ‘Save’ om de instellingen op te slaan.

Twee-factor-authenticatie voor DirectAdmin is nu geactiveerd. In het vervolg zul je bij het inloggen op DirectAdmin om een authenticatiecode worden gevraagd, nadat je het wachtwoord hebt ingevoerd.

Uitschakelen
Het uitschakelen van twee-factor-authenticatie gaat op dezelfde locatie als het inschakelen ervan. Volg hiervoor deze stappen:

Klik in DirectAdmin op ‘Change Password’ en dan op ‘Two-Step Authentication’.
Haal het vinkje bij ‘Require valid Two-Step Authentication Code to login to this account’ weg.
Klik op ‘Save’ om de wijziging op te slaan. Twee-factor-authenticatie is nu gedeactiveerd.

Scratch codes
Het kan voorkomen dat, om welke reden dan ook, je geen toegang meer hebt tot het apparaat dat je voor de authenticatiecodes gebruikt. Dat is waar ‘scratch codes’ voor zijn. Dit zijn eenmalig te gebruiken codes die je bij noodgevallen kunt toepassen. Deze maak je als volgt aan:

Log in op DirectAdmin van je hostingpakket.
Klik op ‘Change Password’, te vinden onder de categorie ‘Your Account’.
Klik op ‘Two-Step Authentication’.
Onderaan zie je een blokje met de titel ‘Scratch Codes’.
Selecteer eerst bij ‘Expires’ of je wilt dat deze codes wel of niet na een bepaalde tijd moeten verlopen.
Klik daarna op ‘Add Codes’ om deze een codes aan te maken.
Schrijf deze codes op of print ze uit en bewaar ze op een veilige plek.

Resellers
Op een Resellerpakket kan 2FA zowel voor websites onder ‘User Level’ als voor losse gebruikers worden ingeschakeld. Geef je gebruikers zelf toegang tot DirectAdmin, dan is het waarschijnlijk het handigst dat zij zelf 2FA instellen. Anders hebben ze jou bij iedere inlog nodig voor de eenmalige codes.

Beheer alleen jij alle websites op het pakket, dan kun je het uiteraard wel zelf overal inschakelen. Voor domeinen op ‘User Level’ gaat het via User Level → Change Password → Two-Step Authentication.

Voor gebruikers klik je onder ‘Reseller Level’ eerst op ‘List Users’. Klik daar op de gebruiker, waarvoor je 2FA wilt inschakelen. Klik nu op ‘Login as …’ om in te loggen. Vanaf daar schakel je 2FA via Change Password → Two-Step Authentication in.

Hoe kan ik DNS instellingen wijzigen?

Wij hebben op onze shared hosting platform de DNS zo optimaal mogelijk geconfigureerd wat betreft beveiliging en beschikbaarheid. Het zelf wijzigen van DNS instellingen kan tot gevolg hebben dat uw e-mail, website of andere zaken  niet meer goed functioneert.

Wil je de DNS instellingen door ons laten wijzigen, of laten herstellen, dan valt dat onder additioneel support:
https://www.i24.nl/wp/product/dns-wijziging/

Welke e-mail poorten moet ik gebruiken?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Kan ik ook een webshop bij jullie afnemen?

Wij leveren zelf geen eigen webshop software, maar op onze premium en VPS hostingpakketten kan een webshop naar keuze geïnstalleerd worden. Vanuit Installatron kan gekozen worden uit verschillende CMS webshops zoals Joomla, Woocommerce of Magento. Maar uiteraard kan er ook software geïnstalleerd worden van andere leveranciers.

Welke domein extensies kan ik laten registreren?

De beschikbaarheid van meest gebruikte extensies kunnen met onze Domain Check realtime direct worden gecontroleerd: .nl – .be – .de – .info – .org – .eu – .net – .com – .uk Andere extensies kunnen via de klantenservice besteld worden. Een overzicht van alle overige extensies vind je hier.

Hoelang worden backups bewaard?

Bij onze shared hosting geldt een backup retentie van 1 week. Dit betekent dat er dagelijkse automatische backups worden gemaakt van de website en e-mail en maximaal 1 week worden bewaard.

Bij onze VPS hosting wordt er ook elke 4 uur een snapshot gemaakt die een dag wordt bewaard. Uit deze backups kunnen geen losse bestanden of mappen worden hersteld, er kan alleen een volledige kopie van de server worden teruggezet.

Het is raadzaam om ook zelf regelmatig backups te maken en lokaal langer te bewaren.

 

Ik wil betalen via automatische incasso, kan dat?

Via ons Support Center kunt u snel en eenvoudig een automatische incasso regelen. U ontvangt een link waarmee u online uw digitale machtiging kunt afgeven bij uw bank. Kies uw bank en ga akkoord met onze doorlopende incasso. Werkt net als ideal en net zo veilig.

Liever een handtekening zetten met een pen?

U kunt ook nog steeds betalen via een automatische incasso na het invullen van het machtigingsformulier. Dit formulier daarna ondertekenen, scannen en als bijlage aan dit ticket meesturen. U kunt het ook per post verzenden naar het adres op de machtiging.

B.SEPA.085 – i-Stoplichtkaarten doorlopende machtiging Europese incasso

Wat is mijn IP adres?

Je IP adres is een uniek nummer waarmee je bent verbonden aan een netwerk (we gaan hier uit van het internet).  Onze support medewerkers vragen hier wel eens om zodat zij op de systemen en in logfiles daar naar kunnen zoeken wanneer je een probleem hebt.

Wat is het verschil tussen POP en IMAP?

Om buiten de webmail e-mail op te kunnen halen van onze mailservers zijn er 2 mogelijkheden, met POP(3) of met IMAP. Met POP download je de originele e-mailberichten van de server waarna deze van de server worden verwijderd. Met IMAP download je een kopie van de e-mailberichten en blijven de berichten bewaard op de server.

Gebruik je naast webmail ook andere mailclients (denk aan Outlook, smartphone, enz) dan raden we aan altijd gebruik te maken van IMAP. Hiermee blijven op alle apparaten de mappen met e-mail gelijk en blijven de e-mailberichten altijd op de server staan als backup.

Mijn e-mail komt niet aan bij de ontvanger! Wat gaat er mis?

Uitgaande mail moet voldoen aan veel criteria om niet in spamboxen van de ontvangers terecht te komen. Technisch hebben wij het goed geconfigureerd, maar berichten met bijvoorbeeld alleen hoofdletters of berichten met veel links of woorden als porn, viagra, enz worden niet doorgelaten. Ook moet het e-mailadres en het domein geautoriseerd zijn om mail te mogen verzenden. Gebruikt u dus e-mailadressen die niet op onze servers staan, gebruikt u onveilige verbindingen, onjuiste poorten, of uitgaande smtp zonder wachtwoordverificatie dan zal de mail worden tegengehouden.

Het is dus belangrijk dat u de juiste instellingen gebruikt voor mailclients zoals outlook en smartphones.

Wanneer een bericht niet aankomt bij de ontvanger test dan of dit ook het geval is met onze webmail. Onze webmail voldoet aan alle richtlijnen. Komt het bericht dan wel aan, dan gebruikt u waarschijnlijk onjuiste instellingen met het mailen met Outlook of smartphone.

Hoe werkt jullie spamfilter?

Wij hebben op ons platform 2 niveaus waarop alle in- en uitgaande e-mail wordt gefilterd. Het hoogste niveau is op de mail relay. Dit is een filtersysteem wat voldoet aan de alle beveiligingsrichtlijnen en is verbonden met internationale spam en blacklisten van antivirusleveranciers en de grote mailproviders zoals Google, Microsoft, enz. Wij hebben op dit niveau zelf geen invloed en kunnen daarop geen uitzonderingen maken in de instellingen. Een bericht wat 100% als spam wordt gekwalificeerd wordt niet doorgelaten en direct verwijderd. Dit zijn berichten afkomstig van IP adressen en e-mailadressen die internationaal als spam zijn gemarkeerd en op diverse blacklists staan. Deze berichten worden bij alle providers geblokkeerd en komen niet in spamboxen van gebruikers terecht.

Berichten die technisch niet voldoen aan de richtlijnen (denk hierbij aan onjuist geconfigureerde mailservers, ontbreken van spf records, dkim records, domain keys enz. maar ook teveel links in een bericht, berichten met alleen hoofdletters, berichten met woorden als viagra, porn, enz.) kunnen afhankelijk van de score worden gebounced naar de afzender met een waarschuwing en reden van bouncing of worden doorgelaten maar krijgen een kenmerk mee ‘mogelijk spam of onveilig’. Het is dan aan de ontvanger of hij/zij dit soort berichten in de toekomst wel of niet wil blijven ontvangen. Dit kan worden ingesteld op de persoonlijke spamfilter, het tweede niveau.

Het tweede niveau is op uw eigen eigen account en kunt u naar eigen wensen instellen in het controlpanel onder SpamAssassin. Hier kunt u de spamscore aangeven waaraan een bericht moet voldoen om doorgelaten te worden. Een veelvoorkomend probleem is dat berichten die aan alle criteria voldoen wel worden ervaren als spam. Dit zijn meestal nieuwsbrieven en reclame. Vaak zijn het berichten van websites waar u ooit uw e-mailadres heeft achtergelaten. Wilt u deze berichten niet meer ontvangen dan kunt u zich afmelden voor zulke berichten of de afzender vermelden als ongewenste afzender in SpamAssassin.

Uitgaande mail moet ook voldoen aan veel criteria om niet in spamboxen van de ontvangers terecht te komen. Technisch hebben wij het goed geconfigureerd, maar berichten met bijvoorbeeld alleen hoofdletters of berichten met veel links of woorden als porn, viagra, enz worden niet doorgelaten. Ook moet het e-mailadres en het domein geautoriseerd zijn om mail te mogen verzenden. Gebruikt u dus e-mailadressen die niet op onze servers staan, gebruikt u onveilige verbindingen, onjuiste poorten, of uitgaande smtp zonder wachtwoordverificatie dan zal de mail worden tegengehouden.

Het is dus belangrijk dat u de juiste instellingen gebruikt voor mailclients zoals outlook en smartphones.

NB: Providers doen er wereldwijd alles aan om spam te herkennen en te bestrijden, maar 100% spamvrij is helaas onmogelijk.

 

E-mail ten onrechte als spam gemarkeerd! Hoe kan dat?

In de strijd tegen spam worden wereldwijd standaarden afgesproken en volgens deze standaarden miljarden berichten dagelijks succesvol gefilterd. Wij voldoen aan de hoogste kwaliteitsnorm tegen spam en kunnen u tevens garanderen dat uw verzonden e-mail bij andere providers niet in spamboxen terecht komt bij de ontvangers. Onze servers worden wereldwijd aangemerkt als veilig. De consequentie is dat e-mail die naar onze servers worden gestuurd ook moet voldoen aan de internationale richtlijnen. Er zijn een groot aantal criteria waaraan een verzender moet voldoen om doorgelaten te worden. Dit zijn zowel technische zoals juist geconfigureerde spf records, dkim records, domainkeys, enz.  als inhoudelijke richtlijnen wat er niet in berichten mag staan. Als e-mailberichten worden aangemerkt als spam voldoen deze niet aan deze richtlijnen als veilige afzender. Meestal zijn het fout geconfigureerde mailservers van de verzenders. Elk bericht wat wordt aangeboden wordt gecontroleerd op een aantal criteria. Voldoet een e-mail aan alle richtlijnen dan komt deze er door. Voldoet de email daar niet aan, dan wordt afhankelijk van de score het bericht gebounced of  aangemerkt als mogelijke spam. In dat geval wordt de mail doorgelaten maar komt dan aan in het filter van uw persoonlijke instellingen. Deze instellingen kunt u zelf aanpassen in het controlpanel onder SpamAssassin. Hoe hoger het filter hoe minder spam, maar mogelijk dat berichten die geen spam zijn ook worden tegengehouden. Het is een kwestie van de juiste tuning om een voor u acceptabele situatie te komen. Maar hou er rekening mee, 100% spamvrij bestaat niet. Zijn er afzenders die niet volledig aan de criteria voldoen en worden tegengehouden in SpamAssassin dan kunt u bepaalde afzenders toevoegen aan de lijst met geaccepteerde afzenders. Krijgt u meldingen van verzenders dat hun mail niet bij ons doorgelaten wordt laat deze verzenders dan weten dat hun e-mailprovider niet aan de richtlijnen voldoet en niet als veilige afzender wordt aangemerkt. Laat de afzender dit melden bij zijn/haar provider.

Mijn IP adres is geblokkeerd. Hoe los ik dat op?

Wij hanteren een hoge veiligheidsnorm om u als klant en onszelf te beschermen tegen ongewenste activiteiten. Een IP adres wordt automatisch geblokkeerd wanneer er aantal keer met onjuiste gegevens geprobeerd wordt in te loggen op onze servers.

Heeft u zelf geprobeerd in te loggen met onjuiste gegevens op het controlpanel, webmail, FTP, e-mail of andere verbinding naar een server dan wordt uw IP ook geblokkeerd. Als u naar uw website gaat dan zal u daar een melding van zien. Noteer het geblokkeerde IP adres en dien een ticket in. Wij zullen dan het IP adres weer vrijgeven.

Houd er rekening mee dat mail clients zoals Outlook, Smartphones, Tablets, enz. voortdurend op de achtergrond verbinding maken met mailservers. Ook als u deze apparaten niet gebruikt. Als in deze apparaten in de instellingen onjuiste wachtwoorden staan wordt dit door de server ook opgemerkt als foutief inloggen en wordt het IP adres dus ook geblokkeerd. Zorg er dus voor dat al uw appraten waar mail op ontvangen kan worden van de juiste inloggegevens zijn voorzien, of verwijder deze als u deze niet meer gebruikt.

N.B. Als uw IP adres is geblokkeerd en u uw eigen website niet meer ziet of een beveiligingswaarschuwing geeft komt dat door uw eigen blokkering en wil niet zeggen dat uw website uit de lucht is. Andere bezoekers zullen daar niets van merken. U kunt dat zelf controleren door met een andere internetverbinding (4g bijvoorbeeld met een mobiel apparaat) uw website te bezoeken.

Wat valt wel of niet onder gratis support?

Inbegrepen Support
Standaard is bij elke dienst de volgende ondersteuning inbegrepen en kan kosteloos worden uitgevoerd: Administratieve wijzigingen in NAW gegevens, wijzigingen van een afgenomen dienst, upgraden, downgraden van diensten, verhuizen van domeinen, account en wachtwoord resets, het vrijgeven van IP adressen, het oplossen van technische verstoringen op servers (bij managed servers en shared hosting), het herstellen of vervangen van hardware van een door ons geleverd systeem binnen de garantie.

Additioneel Support
Inhoudelijke, functionele of technische ondersteuning zoals bij websites en e-mail, instellingen op eigen computers, tablets, smartphones en andere apparaten, zelf geïnstalleerde software of scripts op systemen, problemen met hardware en software welke niet door ons zijn geleverd of geïnstalleerd, technische verstoringen veroorzaakt door gebruikers, verstoringen veroorzaakt door hacking of virussen, en alle andere verzoeken voor ondersteuning kunnen wel worden geleverd maar tegen standaard uurtarief voor Support en/of Troubleshooting.

Wanneer reageren jullie op mijn ticket?

Wij doen ons best je ticket dezelfde werkdag te behandelen, maar is afhankelijk van de drukte en de prioriteit. Technische verstoringen gaan altijd voor op andere vragen of verzoeken. Wil je een gegarandeerde reactietijd, kies dan voor een hoger Service Level.

 

Hoe stel ik een autoreply in?

Een autoreply op een e-mailadres kan worden ingesteld in het controlpanel DirectAdmin onder E-mail Beheer

Ik krijg een http 500 error fout! Hoe los ik dat op?

Alle webservers zijn uitgevoerd met de laatste PHP versie 7.x. Oude niet regelmatig bijgewerkte websites of cms systemen die nog niet geschikt zijn voor deze laatste PHP versie kunnen deze http 500 fout laten zien. Het is voor de beveiliging uiterst belangrijk dat deze websites alsnog worden geschikt gemaakt voor PHP 7.x omdat wij in de loop van het jaar PHP 5.x gaan verwijderen van onze servers. U kunt zelf wisselen van PHP versie zodat u kunt testen.

Klik in DirectAdmin onder [Uw Account] op [Domeininstellingen].
Klik op uw domeinnaam. Onderaan de pagina kunt kiezen uit de verschillende PHP versies.

Waar vind ik een handleiding voor Roundcube webmail?

Een handleiding voor Roundcube kunt u hier vinden.

Hoe wijzig ik mijn PHP versie?

Alle webservers zijn uitgevoerd met de laatste PHP versie 7.x. Websites die nog niet geschikt zijn voor deze laatste PHP versie zijn (op verzoek) tijdelijk teruggezet naar PHP 5.x. Het is uiterst belangrijk dat deze websites alsnog worden geschikt gemaakt voor PHP 7.x omdat wij in de loop van het jaar PHP 5.x gaan verwijderen van onze servers. U kunt zelf wisselen van PHP versie zodat u kunt testen.

Klik in DirectAdmin onder [Uw Account] op [Domeininstellingen].
Klik op uw domeinnaam. Onderaan de pagina kunt kiezen uit de verschillende PHP versies.

Hoe stel ik een 301 redirect in?

Iedere website wordt – in meerdere of mindere mate – geüpdate, gewijzigd en er worden zelfs hele pagina’s of domeinen verwijderd.

Stel nu dat je website volledig vernieuwd is. De bestandsnamen zijn veranderd (bijv. van index.html naar index.php), etc. Dit is natuurlijk fantastisch: een website moet continu verbeterd worden. Zoekmachines als Google en Bing hebben echter de oude URL’s in hun index opgenomen en sturen bezoekers naar die inmiddels verwijderde of gewijzigde pagina’s toe. Hoe voorkom je dat bezoekers via oude links op een gewijzigde pagina binnen komen en vervolgens een ‘404 not found’ foutmelding te zien krijgen?

De 301 redirect
De beste manier om die pagina’s te redirecten is met de zogenaamde ‘301 redirect’. Wat deze 301 redirect doet, is het automatisch doorsturen naar een nieuwe pagina wanneer het opgeroepen wordt. Dit maakt de 301 redirect de beste, omdat het de bezoeker niet alleen automatisch doorstuurt (dat doet de zogenaamde ‘302 redirect’ ook), maar dit ook op een veilige wijze doet, zonder dat je bang hoeft te zijn voor penalty’s van de zoekmachines.

Heel specifiek gesproken vertelt de 301 redirect de browser of de zoekmachine dat de opgevraagde pagina verhuisd is en het stuurt de cliënt (browser of search engine) automatisch door naar het nieuwe adres. Het vertelt ze, in mensentaal: ‘Hey, deze pagina is verhuisd en hier het nieuwe adres!’. Het zal de jou als lezer vooral gaan om de techniek. Daar gaan we in dit artikel verder op in!

Hieronder vind je verscheidene methoden om een 301 redirect te gebruiken: PHP, ASP, ASP.NET, JSP (JAVA), IIS, ColdFusion, CGI/PERL en tenslotte met .htaccess. De krachtigste techniek betreft gebruikmaking van de zogenaamde apache mod_rewrite module in httpd.conf of .htaccess.

Verschil tussen 301 en 302 redirect:
301 redirect: permanente verwijzing. Verwijst bezoekers en zoekmachines door naar nieuwe URL.
De opgebouwde waarde van de inkomende links wordt overgezet naar de nieuwe URL.

302 redirect: tijdelijke verwijzing. De zoekmachines gaan er van uit dat de oorspronkelijke pagina op korte termijn weer zal werken. De waarde van de inkomende links blijft gekoppeld aan de oorspronkelijke URL.

Met HTML of Javascript redirecten
Je wil weten hoe je met HTML of Javascript moet redirecten? Heel simpel: NIET DOEN!
In het verleden is de zogenaamde ‘meta-tag refresh redirection’ methode vaak misbruikt met als doel om te spammen. Het resultaat hiervan is dat gebruik hiervan afgestraft wordt door de zoekmachines. Niet gebruiken dus.

301 Redirecten met .htaccess
Het grote voordeel van het gebruik van .htaccess is dat redirects op een meta-niveau geregeld kunnen worden. In tegenstelling tot bij de genoemde programmeertalen kan met een .htaccess een gehele directory geredirect worden.

Het werkt als volgt:

maak een bestand aan, genaamd ‘.htaccess’ (let op punt in het begin!) en plaats deze in de root van de website;
open het .htaccess bestand in een code-editor (ikzelf gebruik BBEdit op mijn Mac en Notepad++ op Windows)voeg de volgende regels toe aan het .htaccess bestand:
Redirect 301 /oud/oud.html http://www.jouwsite.nl/nieuw.html

Let op: het eerste deel van de statement betreft het pad van het oude bestand VANAF de top level van de site (dus zonder ‘http://www’). Let er ook op dat er één spatie staat tussen deze elementen:

redirect 301 (de instructie dat de pagina permanent verhuisd is)
/oud/oud.html (het oude relatieve pad en naam)
http://www.jij.nl/nieuw.html (nieuwe complete pad en naam)

Let ook op dat het niet verplicht is om pagina’s te redirecten naar een nieuwe domeinnaam. Binnen een domein kan dit ook!

301 Redirecten met Mod_Rewrite
Wanneer iemand naar jouw site linkt, doen ze dat niet altijd op precies die wijze die jouw voorkeur heeft. Als iemand linkt naar http://www.jouwsite.nl en iemand anders linkt naar http://jouwsite.nl, dan zal Google voor iedere URL een aparte pagerank toekennen. Ja, dat is onhandig, maar het is ook waar. Met de code hieronder kan je dat aanpassen. Overigens, diegenen die in Google Webmaster Central gebruik maken van sitemaps, kunnen onder het ‘preferred domain’ submenu aangeven of ze liever hebben dat Google de www-variant of de www-loze variant van hun website indexeert.

RewriteEngine On
rewritecond %{http_host} ^jouwsite.nl
rewriteRule ^(.*) http://www.jouwsite.nl/$1 [R=301,L]

301 Redirecten met IIS
Gebruik in Internet Services Manager de rechtermuisknop om de map te kiezen die geredirect moet worden;
selecteer de radio button die zegt ‘a redirection to a URL’;
vul de pagina in waarnaartoe geredirect gaat worden;
Check ‘The exact url entered above’ en ‘A permanent redirection for this resource’;
Klik op ‘Apply’.
301 Redirecten met ColdFusion
Bij de meeste server-side scripting en programmeertalen is het gebruik van 301-redirect vrij eenvoudig.

In Coldfusion werkt het als volgt:

301 Redirecten met PHP
Gebruik de onderstaande code:

p.s.: de Microsoft server IIS crasht als je de volgende (veelgebruikte) regel gebruikt:

header( “HTTP/1.1 301 Moved Permanently” );

301 Redirecten met ASP
Gebruik de onderstaande code:

<%@ Language=VBScript %>
<%
Response.Status=”301 Moved Permanently”
Response.AddHeader “Location”, “http://www.jouwsite.nl /”
%>

301 Redirecten met ASP.NET
Gebruik de onderstaande code:

301 Redirecten met JSP/JAVA
Gebruik de onderstaande code:

<%
response.setStatus(301);
response.setHeader( “Location”, “http://www.jouwsite.nl /” );
response.setHeader( “Connection”, “close” );
%>

301 Redirecten met CGI/PERL
Gebruik de onderstaande code:

$q = new CGI;
print $q->redirect(” http://www.jouwsite.nl / “);

301 Redirecten met Ruby/Ruby on Rails
Gebruik de onderstaande code:

def old_action
headers[“Status”] = “301 Moved Permanently”
redirect_to “http://www.jouwsite.nl/”
end

Een disclaimer: wij hebben deze technieken in de praktijk gebruikt en vonden de werking ervan bevredigend. Er zijn echter 567897653 manieren waarop het mis kan gaan. Gebruik deze technieken derhalve op eigen risico!