FAQ

Wat is een domeinnaam, DNS en DNSSEC?

Hoe kies ik een goede domeinnaam?

Kan ik mijn domein koppelen aan Wix?

Ja dat kan.

Je hebt dan de van Wix de DNS records nodig die toegevoegd moeten worden. Die kun je daar opvragen. Deze kun je dan zelf aanpassen in het DNS beheer van je controlpanel.

Hou er wel rekening mee dat door het doorverwijzen van je domein deze niet meer voldoet aan de 100% compliant beveiliging die wij bieden. Webshop aanbieders voldoen over het algemeen helaas niet aan de 100% beveiligingsstandaarden.

Kan ik mijn domein koppelen aan een Shopify webshop?

Ja dat kan.

Je hebt dan de van Shopify de DNS records nodig die toegevoegd moeten worden. Die kun je daar opvragen. Deze kun je dan zelf aanpassen in het DNS beheer van je controlpanel.

Hou er wel rekening mee dat door het doorverwijzen van je domein deze niet meer voldoet aan de 100% compliant beveiliging die wij bieden. Webshop aanbieders voldoen over het algemeen helaas niet aan de 100% beveiligingsstandaarden.

Hoe bereken ik de benodigde hoeveelheid dataverkeer?

De onderstaande methode is kort door de bocht maar een goede indicatie. Daarbij opgemerkt, voor een normale homepage of een kleine zakelijke website is deze berekening helemaal niet nodig.  Bij onze standaard hostingpakketten is 250GB dataverkeer inbegrepen. Kijkend naar onderstaande berekening is dat extreem veel en hoeft de gemiddelde website eigenaar zich geen zorgen te maken dat de limieten worden overschreden.

Wilt u toch een berekening kunnen maken:

Hoeveel dataverkeer u nodig heeft hangt af van een aantal factoren. Ten eerste van de grootte van uw website, en de te laden content (alleen tekst of veel en grote afbeeldingen, video’s downloads, veel plugins en fancy designs)  en ten tweede van het aantal bezoekers. Dataverkeer (of traffic)  wordt gemeten in het aantal gigabytes per maand.

Om vast te stellen hoeveel dataverkeer u nodig heeft moet u over de volgende dingen nadenken:

  • Schat in hoe groot een gemiddelde pagina van uw website is.
  • Schat in hoeveel pagina’s de gemiddelde bezoeker bekijkt
  • Schat in wat het aantal bezoekers zal zijn

Vermenigvuldig de gemiddelde paginagrootte met het aantal pagina’s dat een gemiddelde bezoeker bekijkt. Vermenigvuldig vervolgens de uitkomst met het te verwachten aantal bezoekers.

Voorbeeld: De gemiddelde paginagrootte van een website is 500 KB. De gemiddelde bezoeker bekijkt 10 pagina’s en het aantal te verwachten bezoekers voor de website is 10.000 per maand. Deze website genereert dus 500x 10 x 10.000 = 50.000.000 kilobyte (KB) per maand aan dataverkeer. Dat is gelijk aan 48828,125 megabyte (MB) of ongeveer 47,684 gigabyte (GB) per maand. Even voor de duidelijkheid 1024 KB = 1 MB, 1024 MB = 1 GB.

Als u niet precies weet hoeveel dataverkeer u nodig denkt te hebben kunt u altijd nog de hulp inschakelen van onze klantenservice. Als u de benodigdheden goed omschrijft en het aantal te verwachten bezoekers doorgeeft kan een goede schatting gemaakt worden van de hoeveelheid dataverkeer wat u nodig heeft.

Dashboard niet meer te bereiken

 

 

Waar vind ik Installatron?

Login op je controlpanel DirectAdmin

Klik links in het menu panel

Klik op Applicaties

Klik op Installatron

Is e-mail afkomstig van noreply@i24.email verdacht?

Nee hoor, e-mail afkomstig van noreply@i24.email zijn automatische systeem e-mails. Hiermee worden o.a. facturen, mededelingen of bevestigingen over uw abonnementen, enz. verstuurd. En noreply betekent een reply op deze mail niet gelezen wordt.

Wel altijd opletten want voor alle e-mail geldt, nooit zomaar op links of bijlagen klikken, altijd eerst het adres controleren waar de link naar verwijst. Geen i24 adres of pdf, meteen verwijderen. Wij versturen nooit andere soort bijlagen, vragen nooit om je inloggegevens, vragen nooit op een link te klikken om je account te activeren, enz. Bij twijfel contact opnemen met de klantenservice!

Ik krijg een e-mail dat mijn website niet veilig is. Wat moet ik doen?

Melding over een onveilige website
Heb je een e-mail ontvangen met de melding dat je website niet veilig is dan heb je waarschijnlijk al heel lang je website niet meer onderhouden of bijgewerkt. Hierdoor is een beveiligingsrisico ontstaan. Dit kan leiden tot een datalek, misbruik en reputatieschade!

Als je nog steeds gebruikt maakt van een oude website betekent dit dat je al lang klant bent bij ons, wat we uiteraard waarderen, echter, de tijd staat niet stil en de technische vooruitgang ook niet. Ook cybercrime neemt steeds meer toe. Het gaat ons om jouw en onze veiligheid dus we raden je dan ook dringend aan je website z.s.m te updaten.

De te nemen stappen op een rijtje:
Update je website, scripts, cms, thema’s, enz.
Wijzig je PHP versie naar 8.x
Installeer een SSL certificaat
Beveilig je domein met DNSSEC
Stel Security Headers in op je website

Doe dan de test

Let op: Binnenkort worden oude websites niet meer ondersteund!
De kosten voor het beheer en licenties zijn enorm gestegen waardoor we oude websites ook niet meer kunnen blijven ondersteunen. Eind dit jaar zullen we dan ook de oude PHP versies, scripts en oude applicaties van onze servers verwijderen. Heb je nog een oude website, cms en scripts die geen PHP 8 ondersteunen dan zal je je website ook moeten updaten of voor een nieuwe website moeten zorgen. Doe je niets dan zal je website helaas op een gegeven moment offline gaan. Eenvoudig testen of je website geschikt is voor PHP 8.

Google waarschuwt voor onveilige websites!
Een veilige website begint met een SSL certificaat en https verbinding. Heb je je website niet beveiligd met een SSL certificaat dan zullen zoekmachines zoals Google bezoekers waarschuwen dat ze een onveilige site gaan bezoeken. Je website zal ook steeds lager geïndexeerd worden waardoor je niet meer vindbaar wordt. En geheel te voorkomen door het zelf installeren van een gratis Lets Encrypt certificaat wat we aanbieden. De commerciële SSL certificaten installeren wij voor je.

Voordelig overstappen op onze nieuwe 100% compliant pakketten!
Je kunt veel zelf doen om de beveiliging van je website en online beveiliging te verbeteren, maar je kunt ook overstappen op onze nieuwe pakketten.

Onze nieuwe pakketten zijn 100% compliant aan de modernste beveiligingsstandaarden, hebben een nieuw controlpanel en draaien op nieuwe stabiele en snellere servers met secure e-mail wat voorkomt dat je mail in de spambox van de ontvanger terecht komt. Ook krijg je vele malen meer opslagruimte, gratis SSL, DNSSEC enz. En, met een veilige website ook hoger in Google! Je profiteert dus van vele voordelen.

Wil je toch je huidige pakket blijven gebruiken dan hebben we ook upgrade mogelijkheden.

Wat is een SSL certificaat?

Een SSL certificaat versleutelt dataverkeer tussen browser en server zodat vertrouwelijke gegevens niet kunnen worden misbruikt.

Onze pakketten worden geleverd met een gratis Lets Encrypt SSL certificaat voor een https beveiligde website. Bedrijven die gevoelige data uitwisselen met hun website adviseren we een gegarandeerd en verzekerd commercieel SSL certificaat van Sectigo.

Heb je een domein bij ons dan installeren we je certificaat op je hosting of VPS zodat je verzekerd bent van de juiste werking.

Wat is DNSSEC?

Elke website heeft een lang nummer als adres: het IP-adres. Omdat zo’n nummer lastig te onthouden is, zijn de domeinnamen bedacht. Het domeinnaamsysteem (DNS) vertaalt het IP-adres naar een domeinnaam. Dat vertalen gebeurt in de nameservers. Helaas is het mogelijk die vertaling te manipuleren door hackers als ze het op jouw domeinnaam hebben voorzien. Zo kunnen zonder dat je het weet bezoekers van jouw site op een andere site terechtkomen. DNSSEC helpt om dit te voorkomen. DNSSEC voegt een digitale handtekening toe aan de DNS-informatie. Daardoor weet je zeker dat, als mensen naar jouw site zoeken, ze ook bij jouw site uitkomen.

Wij vinden jouw beveiliging belangrijk dus krijg je bij ons standaard DNSSEC op je domeinnaam!

Zie ook filmpje: Hoe werkt het DNS?

Hoe stel ik mijn iPhone in voor mijn e-mail?

Om je e-mailadres op je iPhone in te stellen doorloop de onderstaande stappen:

LET OP: In dit voorbeeld is als hostnaam web52.i24.host gegeven, dit kan voor jou een andere zijn.
De hostname van je server is vermeld in de mail met je hostinggevens.

Je kunt je hostnaam ook zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup
Vul hier je domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop Find

 

 

iPhone instellen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waar kan ik jullie kwaliteit testen?

Dat kan hier

Hoe wijzig ik mijn naam in Outlook

Hoe kan ik mijn email in Office 365 Outlook instellen?

1. Klik in de werkbalk op Bestand en selecteer Info.
2. Klik op Accountinstellingen en kies de optie ‘Profielen Beheren’.

Er opent nu een venster ‘E-mailconfiguratie – Outlook’.

3. Klik hier op de button ‘E-mailaccounts…’.
4. Kies in het tabblad ‘E-mail’ voor ‘Nieuw…’.
5. Laat vervolgens de instellingen leeg en selecteer onderaan ‘Handmatige instelling of extra servertypen’ en klik op ‘Volgende’.
6. Kies voor POP of IMAP en klik op ‘Volgende’.
7. Vul onderstaande gegevens in:

Gebruikersgegevens

– Naam: de naam die anderen zullen zien als ze een e-mail van u ontvangen.
– E-mailadres: het volledige emailadres

Servergegevens

– Type account: kies IMAP of POP3 (om email op de server te bewaren kiest u IMAP)
– Server voor inkomende e-mail: de secure mailserver van uw hostingpakket *
– Server voor uitgaande e-mail (SMTP): de secure mailserver van uw hostingpakket *

Aanmeldingsgegevens

– Gebruikersnaam: het volledige emailadres
– Wachtwoord: het wachtwoord dat bij het emailadres hoort

Vink ‘Wachtwoord onthouden’ aan.

6. Klik op ‘Meer instellingen’ en ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.
7. Vink de optie Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.
8. Selecteer Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.
9. Ga naar het tabblad Geavanceerd en vul in:

– Inkomende e-mail: 993 (IMAP) of 995 (POP3)
– Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL

– Uitgaande e-mail (SMTP): 465
– Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL

10. Klik op ‘OK’ om het venster ‘Instellingen voor internet e-mail’ te sluiten.
11. Klik op ‘Accountinstellingen testen’ om de instellingen te testen.
12. Klik tenslotte op ‘Volgende’ en daarna op ‘Voltooien’.

Mijn website is niet 100% veilig. Hoe kan dat?

Scoor je geen 100%, dan kan dit verschillende oorzaken hebben:

  1. Je maakt nog gebruik van een oud pakket. Upgrade je pakket!
  2. Je hebt de minimale beveiligingsopties niet ingesteld of uitgeschakeld.
  3. Je  hebt ergens anders een website en je domein doorgestuurd naar een andere server of provider. .
  4. Je hebt je e-mail gekoppeld aan of doorgestuurd naar een andere server, provider of externe spamfilterdienst.
  5. Je hebt zelf  DNS wijzigingen gemaakt.

Hier vind je meer uitleg hoe je je website beter kunt beveiligen

Kan ik meerdere applicaties installeren met Installatron?

Jazeker, dat kan. Je moet er dan alleen voor zorgen dat je tijdens de installatie elke applicatie een eigen map geeft.

Mijn mail is geblokkeerd in Outlook. Is er wat gewijzigd?

Zoals al lang geleden en vaak aangekondigd: I.v.m. aangescherpte beveiligingseisen is het niet meer mogelijk via een onbeveiligde verbinding (niet-https)  je controlpanel te openen. Ook laten we geen onbeveiligde (niet-SSL) verbindingen meer toe naar onze mailservers.

Omdat ook Google gaat waarschuwen voor onbeveiligde websites, en deze ook lager gaat ranken of mogelijk binnenkort helemaal gaan weren adviseren we je dringend om je website te beveiligen met een SSL certificaat.

Voor de webmail wat wij standaard leveren is dit al aangepast. Zodra je naar je webmail gaat zal je worden omgeleid naar een encrypted (https) verbinding via de hostname van de server.

Voor Outlook en smartphones geldt dat je deze instellingen zelf moet wijzigen als je nog gebruik maakte van onbeveiligde verbinding naar mailservers of poorten. Heb je een probleem met het ontvangen of verzenden van e-mail dan kun je de juiste instellingen opvragen door een ticket in te dienen.

Het controlpanel kun je benaderen via de hostname van de server waar je domein op staat.

De hostname van je server is vermeld in de mail met je hostinggevens. Je kunt je hostnaam ook zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier je domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostname ziet er zo uit: web35.i24.host Ga in je browser naar deze hostname en je kunt inloggen via de beveiligde verbinding van onze server.

Mijn controlpanel doet het niet meer via mijn opgeslagen link, hoe kan dat?

I.v.m. aangescherpte beveiligingseisen is het niet meer mogelijk via een onbeveiligde verbinding (niet-https)  je controlpanel te openen. Ook laten we geen onbeveiligde (niet-SSL) verbindingen meer toe naar onze mailservers.

Omdat ook Google gaat waarschuwen voor onbeveiligde websites, en deze ook lager gaat ranken of mogelijk binnenkort helemaal gaan weren adviseren we je dringend om je website te beveiligen met een SSL certificaat.

Voor de webmail wat wij standaard leveren is dit al aangepast. Zodra je naar je webmail gaat zal je worden omgeleid naar een encrypted (https) verbinding via de hostname van de server.

Voor Outlook en smartphones geldt dat je deze instellingen zelf moet wijzigen als je nog gebruik maakte van onbeveiligde verbinding naar mailservers of poorten. Heb je een probleem met het ontvangen of verzenden van e-mail dan kun je de juiste instellingen opvragen door een ticket in te dienen.

Het controlpanel kun je benaderen via de hostname van de server waar je domein op staat.

De hostname van je server is vermeld in de mail met je hostinggevens. Je kunt je hostnaam ook zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier je domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostname ziet er zo uit: web35.i24.host Ga in je browser naar deze hostname en je kunt inloggen via de beveiligde verbinding van onze server.

Wat is mijn hostname?

De hostname van je server is vermeld in de mail met je hostinggevens. Je kunt je hostnaam ook zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier je domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostname ziet er zo uit: web35.i24.host Ga in je browser naar deze hostname en je kunt inloggen via de beveiligde verbinding van onze server.

Waarom is jullie SIM Only niet meer te bestellen?

Wij hebben onze i24 SIM Only (tijdelijk) uit de verkoop gehaald ivm logistieke problemen bij de leverancier. Omdat wij onze klanten daar niet mee willen teleurstellen hebben we de levering stop gezet en zijn we op zoek naar een alternatief tegen betere condities.

Wat is jullie Fair Use Policy?

Goed om te weten!
Waar doorgaans onbeperkt data wordt vermeld door providers en waar een Fair Use Policy (FUP) geldt, is in feite helemaal geen sprake van onbeperkt gebruik. Er worden dan namelijk wel degelijk ‘limieten’ gehanteerd. En deze limieten zijn vaak volkomen onduidelijk. Wat voor de één ‘fair use’ is, is voor de ander een onacceptabele overschrijding. En wat dan als je over je ‘fair use limiet’ gaat, en over welke ‘limiet’? Je weet als klant dus in het geheel niet waar je aan toe bent, en al helemaal niet wat de kosten zijn.

Wij hebben een iets andere definitie van Fair Use. Bij al onze pakketten staat een (indicatie) datalimiet (een max. dataverkeer oftewel traffic limiet per maand) vermeld. Hierbij hanteren we een iets duidelijker beleid. Je kunt zorgeloos gebruik maken van je toegewezen data. Kom je er een keer overheen dan is er nog niets aan de hand en word je niet meteen afgesloten of krijg je een rekening van ons. Kom je er stelselmatig of extreem overheen dan nemen we contact met je op. We zullen je dan adviseren een groter pakket te nemen wat beter bij je gebruik past. Wil je dat niet en de overschrijding houdt aan, dan gaan we de kosten van de overschrijding wel in rekening brengen.

Niet iets om je ernstig zorgen over te maken want we rekenen slechts €0,05 per GB overschrijding van het dataverkeer.  Heb je bijvoorbeeld 50GB overschrijding in de maand na onze eerdere waarschuwing dan kost dat €2,50 extra over de betreffende maand. Upgraden is dus bij grotere overschrijding echter wel goedkoper.

Je kunt je verbruik vinden in je controlpanel. De teller wordt maandelijks op 0 gezet en de automatische controle is ook maandelijks. Bereik je bijna je limiet dan wordt er automatisch een e-mail gestuurd naar je. Hou het dus zelf ook een beetje in de gaten. Over het algemeen komt het nauwelijks voor omdat de datalimieten die we hanteren ruimschoots voldoende zijn bij normaal gebruik van je e-mail of website.

Ik heb SSL geactiveerd maar krijg een beveiligingsfout. Wat doe ik verkeerd?

Als je SSL wilt activeren op je domein dan heb je ook een SSL certificaat nodig. Het servercertifcaat kan daar niet voor gebruikt worden. Je kunt zelf een gratis certificaat installeren of een betaald certifcaat bij ons bestellen. Wij zorgen dan dat het certificaat op de juiste wijze wordt geïnstalleerd.

Meer informatie en SSL certificaat bestellen

Ik heb mijn webste geupload maar ik zie niks. Wat doe ik verkeerd?

Website bestanden (en in elk geval de index.php of index html moet in de map Public Html gezet worden. Heb je SSL geactiveerd dan moet dat in de map Private Html. Je kunt ook een redirect van Private naar Public instellen in Direct Admin. Hiermee koppel je de map Public aan Private en voorkom je dat je al je bestanden moet verplaatsen.

Kan ik een hoger service level krijgen?

Standaard leveren wij alle diensten Service Level Brons Best Effort. D.w.z. dat de diensten naar beste kunnen worden geleverd zonder dat er garanties zijn op beschikbaarheid, respons en hersteltijden. Doorgaans worden alle vragen, gemelde storingen, bestellingen, enz. dezelfde dag behandeld. Wil je een gegarandeerde responstijd en/of ook buiten kantoortijden, dan kan een hoger Service Level afgesloten worden. Meer informatie: Service Levels

Wat is SEO?

SEO is de afkorting van ‘search engine optimization’, oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Wat we daaronder verstaan? Alle processen en verbeteringen die als doel hebben een website hoger in Google te laten verschijnen. Dat lijkt eenvoudig en is kort door de bocht want een goede SEO strategie is een vak apart. Gebruik je WordPress dan zijn er een aantal hele goede SEO plugins beschikbaar die je daarbij kunnen helpen.

Google hanteert algoritmes om sites te indexeren. Daarop heb je zo 1-2-3- geen invloed op. Wel kan je veel doen om Google vriendelijk te worden en dat zijn o.a. goede SEO, unieke content, goede teksten, een goed beveiligde website en geschikt voor mobiele apparaten, goede en veel links naar jouw site, vaak updates publiceren, blogs schrijven, je website zoveel mogelijk noemen via social media, enz. en mogelijk adverteren met Google Adwords. Maar je hebt vooral ook veel geduld nodig.

Als je een WordPress website hebt is de indexering en ranking al beter en heb je uitstekende professionele SEO plugins.

Google heeft een handleiding uitgegeven met meer informatie:
Download hier een SEO handleiding van Google in het Nederlands

Daarnaast kun je hier ook meer informatie vinden en online seo cursussen:
https://www.i24.nl/wp/online-marketing/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/wat-is-seo/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/hoe-kom-ik-hoger-in-google/

Kunnen jullie helpen met SEO?

Google hanteert algoritmes om sites te indexeren. Daarop heb je zo 1-2-3- geen invloed op. Wel kan je veel doen om Google vriendelijk te worden en dat zijn o.a. goede SEO, unieke content, goede teksten, een goed beveiligde website en geschikt voor mobiele apparaten, goede en veel links naar jouw site, vaak updates publiceren, blogs schrijven, je website zoveel mogelijk noemen via social media, enz. en mogelijk adverteren met Google Adwords. Maar je hebt vooral ook veel geduld nodig.

Als je een WordPress website hebt is de indexering en ranking al beter en heb je uitstekende professionele SEO plugins.

Google heeft een handleiding uitgegeven met meer informatie:
Download hier een SEO handleiding van Google in het Nederlands

Daarnaast kun je hier ook meer informatie vinden en online seo cursussen:
https://www.i24.nl/wp/online-marketing/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/wat-is-seo/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/hoe-kom-ik-hoger-in-google/

Hoe kom ik hoger in Google?

Google hanteert algoritmes om sites te indexeren. Daarop heb je zo 1-2-3- geen invloed op. Wel kan je veel doen om Google vriendelijk te worden en dat zijn o.a. goede SEO, unieke content, goede teksten, een goed beveiligde website en geschikt voor mobiele apparaten, goede en veel links naar jouw site, vaak updates publiceren, blogs schrijven, je website zoveel mogelijk noemen via social media, enz. en mogelijk adverteren met Google Adwords. Maar je hebt vooral ook veel geduld nodig.

Als je een WordPress website hebt is de indexering en ranking al beter en heb je uitstekende professionele SEO plugins.

Google heeft een handleiding uitgegeven met meer informatie:
Download hier een SEO handleiding van Google in het Nederlands

Daarnaast kun je hier ook meer informatie vinden en online seo cursussen:
https://www.i24.nl/wp/online-marketing/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/wat-is-seo/

Uw vraag wordt beantwoord in onze FAQ:
https://www.i24.nl/wp/faq/hoe-kom-ik-hoger-in-google/

Ik wil een website laten maken. Doen jullie dat ook?

Liever het maken van je website of webshop uitbesteden? Wij bieden je een professionele én voordelige oplossing!  Wij bouwen een website voor je met WordPress, het meest gebruikte en veilige CMS ter wereld. Je website wordt op basis van template en thema’s volledig op maat en naar wens gemaakt door professionele en ervaren webbouwers.

Lees verder

.

Welke mailservers moet ik gebruiken?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Welke IMAP of POP3 instellingen moet ik gebruiken?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Welke SMTP instellingen moet ik gebruiken?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Hoe kan ik mijn mail toevoegen in Gmail of Google?

In Gmail voeg je een extern account standaard toe als POP3 account. Hierbij worden e mails binnengehaald van de mailserver naar je Gmail inbox, en dan verwijderd van de originele mailserver.

LET OP: Gebruik niet de mailservers en poorten die in de afbeeldingen staan vermeld, maar de actuele mailservers en poorten van je domein.

Het Instellingen scherm

  • Open je browser (die heb je op dit moment open), ga naar de Google Gmail website, en log in met je eigen Gmail account.
  • In Gmail, klik op het raderwieltje (1) in de rechterbovenhoek, en klik op Instellingen (2) in het menuutje dat verschijnt.
Instellingen pop-up in Gmail
  • Het Instellingen scherm wordt geopend.

POP en IMAP instellingen aanpassen

  • In het Instellingen-scherm klik je op tab Doorsturen en POP/IMAP (1).
Tab Doorsturen en POP/IMAP bij Instellingen in Gmail
  • Wanneer in dit scherm bij Download via POP de status niet POP is ingeschakeld voor alle e-mail is:
    • Klik in het rondje voor optie POP inschakelen voor alle e-mail (ook berichten die al zijn gedownload) (2).
  • Wanneer in het scherm bij IMAP-toegang de status niet IMAP is ingeschakeld staat:
    • Klik bij IMAP-toegang in het rondje voor optie IMAP inschakelen (3).
  • Klik op de Wijzigingen opslaan button, onder in het scherm.

Het account opzetten

  • Klik nu op tab Accounts (1).
Accounts tab bij Instellingen in Gmail
  • Klik bij E-mail bekijken uit andere accounts op Een e-mailaccount toevoegen (2).
  • Het Een e-mailaccount toevoegen scherm verschijnt bovenop je Instellingen pagina. Dit scherm is een los scherm, en wordt ook weergegeven in je Windows taakbalk als Mail van <jouw Gmail adres>. Je kunt dus altijd terug naar dit scherm wanneer je gegevens van een ander scherm moet kopiëren.
Scherm Een e-mailaccount toevoegen. Vul je e-mailadres in.
  • Vul het e-mailadres van het account dat je wilt linken aan je Gmail account in het veldje E-mailadres, en klik op de Volgende knop.
Scherm Een e-mailaccount toevoegen: e-mailinstellingen

Voer hier de e-mailinstellingen voor het te linken e-mailaccount als volgt in:

  • Gebruikersnaam: Gmail vult dit standaard in met het gedeelte wat in je e-mailadres vóór de @ staat. Vul hier je hele e-mailadres in of de naam van de aangemaakte mailbox.
  • Wachtwoord: vul hier je wachtwoord in.
  • POP-server: vul hier de naam van de mailserver in, als deze er niet al staat of wanneer deze niet de juiste is.

Extra instellingen:

  • Een kopie van opgehaalde berichten op de server achterlaten: zet hier een vinkje wanneer je een kopie van al je mails op de server waar het e-mailaccount staat wilt bewaren. Hou er rekening mee dat dit aantal flink kan oplopen en later ruimteproblemen op je server kan veroorzaken.
  • Altijd een beveiligde verbinding (SSL) gebruiken wanneer e-mailberichten worden opgehaald: zet hier een vinkje wanneer je dit wilt.
  • Binnenkomende berichten labelen: je kunt de mails van dit mailaccount direct bij het binnenkomen een label geven. Zo herken je ze eenvoudig in je inbox. Wil je dit, zet dan hier een vinkje, selecteer het label dat je wilt gebruiken, of maak een nieuw label.
  • Binnenkomende berichten archiveren: deze optie laat binnenkomende mails van dit account de inbox overslaan, en archiveert ze direct. Afhankelijk van je werkwijze kun je hiervoor kiezen, maar zelf zou ik hier geen vinkje zetten als je geen mails wilt missen.
  • Klik op Account toevoegen. Wanneer alles goed is ingevuld krijg je onderstaand scherm te zien:
Je e-mailaccount is toegevoegd scherm

Gmail kan nu de berichten van je e-mailaccount downloaden, dus het eerste deel is gedaan. Nu geeft het je de mogelijkheid om ook mails te verzenden vanaf dat nieuwe e-mailadres.

  • Meestal wil je dit wel, dus laat het rondje voor Ja, ik wil e-mail kunnen verzenden als geselecteerd en klik op de Volgende knop.
Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm

Gmail wil weten hoe de ontvanger de afzender ziet wanneer je vanaf dit e-mailaccount mailt, oftewel de afzendernaam.

Ik raad je aan om je eigen naam en je bedrijfsnaam te gebruiken.

  • Vul je gewenste afzendernaam in, laat het vakje voor Beschouwen als alias aangevinkt staan, en klik op de Volgende stap knop.
Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm: SMTP instellingen

Om e-mail te kunnen versturen vanaf je e-mailadres heeft Gmail toegang nodig tot de mailserver van je account. Voor het versturen van mail over het internet wordt gebruikt gemaakt van SMTP servers.

Voer hier de SMTP instellingen als volgt in:

  • SMTP-server: de SMTP server van je host (bijvoorbeeld web35.i24.host)
  • Gebruikersnaam: ook hier vult Gmail dit standaard in met het gedeelte wat in je e-mailadres vóór de @ staat. Vul hier je hele e-mailadres in of de naam van de aangemaakte mailbox.
  • Wachtwoord: vul hier je wachtwoord in.
  • Selecteer de door Gmail aanbevolen (is voorgeselecteerd) beveiligde verbinding: TLS of SSL.
  • Klik op de Account toevoegen knop.
Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm: verificatie
  • Gmail stuurt een verificatiemail naar je nieuwe e-mailadres. Laat het Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm openstaan, switch naar Gmail, en ga naar je inbox.
Verificatiemail in Gmail overzicht
  • In je inbox staat een mail met in het onderwerp de woorden … Bevestiging – Mail verzenden als … . Klik op de mail om deze te openen.
Verificatiemail in Gmail

Deze mail bevat een bevestigingscode, hier 748690822. Kopieer deze code en switch terug naar het Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm.

Een ander e-mailadres van jou toevoegen scherm: bevestigingscode
  • Plak de bevestigingscode in het vak onder Voer de bevestigingscode in en verifieer deze.
  • klik op de Controleren knop.

Je nieuwe e-mailaccount is nu toegevoegd aan Gmail!

Je kunt de installatie van je nieuwe account controleren door weer naar het Instellingen scherm en dan naar de Accounts tab te gaan.

  • Bij Mail verzenden als zie je het verzendaccount (1) staan. Veranderen er in de toekomst gegevens, dan kun je dit hier aanpassen door op dezelfde regel op gegevens bewerken te klikken.
  • Bij E-mail bekijken uit andere accounts zie je het “binnenhaal” account (2) staan. Ook hier kun je de gegevens aanpassen door op gegevens bewerken te klikken.

Controletesten

Om zeker te weten of je e-mailaccount werkt zoals het hoort is het verstandig deze twee testen uit te voeren:

  1. Maak een nieuwe mail met je standaard account en stuur het naar het nieuwe account. Komt dit binnen, dan werkt het ontvangen van de mail via het nieuwe account.
  2. Maak een nieuwe mail, en klik op het veld Van. Er opent een lijst met alle mailaccounts die je in het Gmail account hebt opgezet. Staat je nieuwe e-mailaccount ertussen? Zo ja, selecteer deze en stuur een mail naar je standaardaccount. Komt deze mail binnen, dan werkt het versturen van mail vanaf je nieuwe account ook.

Naast het toevoegen van de juiste accountgegevens en mailpoorten moet je ook ook een SPF record toevoegen aan de DNS van je domein.

Het SPF record wat moet worden toegevoegd aan het bestaande SPF record is: include:_spf.google.com

Zoals je ziet zijn er een aantal stappen die je moet doorlopen om je nieuwe e-mailaccount op te zetten in Gmail. Maar moeilijk is het niet. Volg de stappen, en let er goed op dat je geen stappen overslaat. Dan kan er eigenlijk niets misgaan!

Hoe los ik Too many redirects op?

Wanneer je in het bezit bent van een WordPress website, is het mogelijk dat je de melding ‘Error too many redirects’ te zien krijgt.

Deze foutmelding komt voor doordat er een probleem ontstaat met het redirecten oftewel het doorsturen van (een deel van) je WordPress website. Dit kan veroorzaakt worden door plug-ins die gebruik maken van redirecttechnieken of door een fout in de configuratie van je WordPress website.

Controleer je geïnstalleerde plug-ins.
De melding ‘Error too many redirects’ wordt in onze ervaring het vaakst veroorzaakt door een plug-in die gebruik maakt van redirecttechnieken. Om er achter te komen welke plug-in voor deze problemen zorgt kun je alle plugins deactiveren en vervolgens weer één voor één activeren. Op deze manier kun je al gauw de boosdoener terug vinden.

 

Hoe wijzig ik de grootte van mijn e-mail of mailbox?

Bij het aanmaken van een e-mailadres staat standaard de grootte van je mailbox op 50MB. Dit kun je direct aanpassen naar groter of ongelimiteerd, waarbij ongelimiteerd de grootte is van je totale opslagruimte van je pakket.

 

Heb je eerder een e-mailadres aangemaakt en is je e-mailbox vol of wil je deze vergroten dan kun je deze limieten ook altijd nog wijzigen. Ga in de DirectAdmin naar e-mailaccounts, selecteer het e-mailadres wat je wilt wijzigen, en klik rechts op het plusje en kies voor limieten wijzigen.

Sommige hosters zijn goedkoper. Wat is het verschil?

Tsja, daarop hebben we eigenlijk maar één simpel antwoord:

Wat is een digitale incassomachtiging?

 

 

Digitale incassomachtiging
Om uw bestelling in behandeling te kunnen nemen hebben we ter verificatie een digitale incassomachtiging nodig voor de maandelijkse en/of jaarlijkse betaling van uw abonnement. U ontvangt na het plaatsen van de bestelling een link om de machtiging online te activeren. Bent u al klant bij ons en betaalt u al per automatische incasso dan ontvang u geen link en wordt de bestelling direct in behandeling genomen

Wat is incassomachtigen?
Met een digitale machtiging geeft u ons toestemming om incasso-opdrachten te sturen naar uw bank. Het digitaal machtigen is eenvoudig en gratis.
Bekijk hier de video

Kenmerken doorlopende machtiging
Betalingen met een doorlopende incasso vinden alleen plaats als u daar zelf toestemming voor geeft met een machtiging. Na afschrijving heeft u 8 weken het recht om het bedrag terug te boeken zonder opgaaf van reden. U wordt voor een afschrijving door uw bank geïnformeerd over de nabije afboeking.

Is online machtigen veilig?
Ja, het werk net als iDEAL. Online machtigen vindt plaats in uw internetbankieren en begint en eindigt altijd op de SSL beveiligde pagina van viamijnbank.net. Data wordt met grote zorgvuldigheid behandeld en beveiligd in lijn met de eisen die de wet stelt.

Ik heb besteld, hoe nu verder?

Als u een online bestelling heeft geplaatst, dan volgen er een aantal stappen:

  1. U ontvangt een e-mail met uw bestelling.
  2. U ontvangt een e-mail met een account en wachtwoord voor onze websites.
  3. Uw bestelling wordt gecontroleerd.
  4. U ontvangt een e-mail met link voor online activeren van een machtiging incasso.
  5. U ontvangt een bevestiging dat uw bestelling in behandeling is genomen.
  6. Uw domeinnaam wordt geregistreerd.
  7. U ontvangt een e-mail dat uw abonnement(en) is/zijn geactiveerd.
  8. U ontvangt een e-mail met alle gegevens van uw account en korte uitleg.
  9. U ontvangt een e-mail dat de bestelling is afgerond.
  10. U ontvangt per e-mail een factuur.

U heeft alleen een domein besteld:
In het controlpanel kunt u zaken als dns, domain forwarding, 2FA, en meer regelen.

U heeft een domein met e-mail besteld:
In het controlpanel maakt u uw eerste e-mailadres aan. Hierna kunt u direct de webmail gebruiken voor het ontvangen en verzenden van e-mail. Als u de instructie volgt voor het instellen van een telefoon of Outlook dan kunt u ook hier e-mail op ontvangen en verzenden.

U heeft een domein met website besteld:
In het controlpanel kunt u onder Applicaties naar Installatron om een CMS naar keuze te installeren zoals WordPress, Joomla, Drupal, enz. Maar u kunt uiteraard ook via FTP zelf een website uploaden.

U heeft een domein, website en e-mail besteld:
In het controlpanel maakt u uw eerste e-mailadres aan. Hierna kunt u direct de webmail gebruiken voor het ontvangen en verzenden van e-mail. Als u de instructie volgt voor het instellen van een telefoon of Outlook dan kunt u ook hier e-mail op ontvangen en verzenden.

In het controlpanel kunt u onder Applicaties naar Installatron om een CMS naar keuze te installeren zoals WordPress, Joomla, Drupal, enz. Maar u kunt uiteraard ook via FTP zelf een website uploaden.

Belangrijk:
Heeft u nog vragen of hulp nodig, mail ons dan niet, maar maak een ticket aan via ons Support Center. Ons Support Center is 24×7 bereikbaar, en bovendien bent u sneller geholpen. U heeft voor gebruik van onze websites en het Ticket Systeem tijdens uw bestelling een wachtwoord ontvangen. Bent u dit kwijt of is dat niet aangekomen dan kunt naar ons Support Center, Mijn Account en een nieuw wachtwoord aanvragen.

 

Ik heb geen verstand van websites maken. Hebben jullie ook iets eenvoudigs?

Wil je een eenvoudige website of webshop maar heb je helemaal geen kennis en ervaring met het maken van een website of content management systemen, en moet het allemaal niet te ingewikkeld zijn? Geen probleem, dan hebben we Pluck voor je. Dit cms is gegarandeerd het meest gebruiksvriendelijke wat er bestaat voor en geschikt voor beginners. Het enige wat je zelf moet doen is pagina’s aanmaken, tekst schrijven en eventueel afbeeldingen toevoegen. Pluck wordt door ons op je hosting geïnstalleerd en startklaar voor je opgeleverd dus je hoeft niets meer zelf te configureren en kunt meteen aan de slag.

Wil je Pluck, laat het ons weten.

Hoeveel dataverkeer of traffic heb ik bij mijn hosting?

Goed om te weten!
Waar doorgaans onbeperkt data wordt vermeld door providers en waar een Fair Use Policy (FUP) geldt, is in feite helemaal geen sprake van onbeperkt gebruik. Er worden dan namelijk wel degelijk ‘limieten’ gehanteerd. En deze limieten zijn vaak volkomen onduidelijk. Wat voor de één ‘fair use’ is, is voor de ander een onacceptabele overschrijding. En wat dan als je over je ‘fair use limiet’ gaat, en over welke ‘limiet’? Je weet als klant dus in het geheel niet waar je aan toe bent, en al helemaal niet wat de kosten zijn.

Wij hebben een iets andere definitie van Fair Use. Bij al onze pakketten staat een (indicatie) datalimiet (een max. dataverkeer oftewel traffic limiet per maand) vermeld. Hierbij hanteren we een iets duidelijker beleid. Je kunt zorgeloos gebruik maken van je toegewezen data. Kom je er een keer overheen dan is er nog niets aan de hand en word je niet meteen afgesloten of krijg je een rekening van ons. Kom je er stelselmatig of extreem overheen dan nemen we contact met je op. We zullen je dan adviseren een groter pakket te nemen wat beter bij je gebruik past. Wil je dat niet en de overschrijding houdt aan, dan gaan we de kosten van de overschrijding wel in rekening brengen.

Niet iets om je ernstig zorgen over te maken want we rekenen slechts €0,05 per GB overschrijding van het dataverkeer.  Heb je bijvoorbeeld 50GB overschrijding in de maand na onze eerdere waarschuwing dan kost dat €2,50 extra over de betreffende maand. Upgraden is dus bij grotere overschrijding echter wel goedkoper.

Je kunt je verbruik vinden in je controlpanel. De teller wordt maandelijks op 0 gezet en de automatische controle is ook maandelijks. Bereik je bijna je limiet dan wordt er automatisch een e-mail gestuurd naar je. Hou het dus zelf ook een beetje in de gaten. Over het algemeen komt het nauwelijks voor omdat de datalimieten die we hanteren ruimschoots voldoende zijn bij normaal gebruik van je e-mail of website.

Hoe activeer ik twee-factor-authenticatie (2FA) voor Roundcube?

Hoe activeer ik twee-factor-authenticatie (2FA) voor webmail?

Om je account extra te beveiligen is het mogelijk om voor Roundcube webmail twee-factor-authenticatie in te schakelen. Dat betekent dat er een tweede stap is vereist om op je webmail in te kunnen loggen. In Roundcube is de eerste stap het invullen van je gebruikersnaam en wachtwoord, de tweede stap is het invullen van een cijfercode die je op je telefoon met een app hebt ontvangen.

Inschakelen gaat als volgt:

Ga eerst naar de Appstore (iPhone)
Zoek naar de app: TOTP Authenticator.
Let op: er zijn meerdere 2fa apps beschikbaar, maar de app zoals hieronder is getoond (met groene achtergrond) heb je nodig.


Download de app en installeer op je telefoon.
Als je app opent zie je het volgende scherm.

Ga nu in je browser naar Roundcube webmail (domeinnaam/webmail) en log in.


Ga rechts bovenin naar instellingen.


Klik op 2-staps-verificatie.
Lukt dat niet (er verschijnt geen nieuwe pagina) klik dan met je rechter muisknop op 2-staps-verificatie en kies voor openen in nieuwe tab. Ga vervolgens naar de nieuw aangemaakt tab in je browser.

Het volgende scherm wordt getoond:

Klik op het vinkje Activeren
Klik op Alle velden instellen (vereist)
Er verschijnt nu een melding, klik op OK.

Het volgende scherm wordt getoond:

LET OP: Schrijf (of copy) de secret en herstelcodes over en bewaar deze goed.
De herstelcodes worden maar eenmalig getoond tijdens het activeren. Daarna niet meer.
Je kunt maximaal 4x met een herstelcode inloggen als je de app niet kunt gebruiken, niet werkt, of als je die per ongeluk hebt verwijderd. Daarna kom je er niet meer in!
Heb je de 4 herstelcodes gebruikt, of de app op een nieuwe telefoon geïnstalleerd, dan moet de hele procedure opnieuw worden uitgevoerd. Heb je geen herstelcodes bewaard of alle 4 de codes gebruikt, dan is er geen mogelijkheid meer om in te loggen. Ook wij kunnen dit niet herstellen!

Laat dit scherm open staan en pak nu je smartphone er bij.
Klik op de + (plus) onderaan.


Kies voor Scan en richt je camera op de QRcode die je net heb gegenereerd.


De app geeft Succes aan en je mailaccount is toegevoegd aan de app.
De code die bovenaan wordt getoond is maar 30 seconden geldig.
Na 30 seconden verschijnt er telkens een nieuwe code.
Wordt de code rood wacht dan enkele seconden op een nieuw code.


De actuele code in de app vul je nu in bij Roundcube achter de knop Check code.
Druk op de knop Check code.
Als je de juiste code hebt ingevuld verschijnt een bevestiging Code correct! Klik op OK.
Zo niet, kijk op je app en gebruik de de code die nu in je scherm staat.
Belangrijk: Klik nu op Opslaan.

Mocht je om welke reden je telefoon kwijtraken of de app hebbben verwijderd, dan kun je niet meer inloggen op je webmail. Ook wij niet! Bewaar daarom de herstelcodes goed en maak een backup van de app zoals bij de instellingen is aangegeven. Nogmaals, zonder app of herstelcodes kun je niet meer inloggen op je webmail.

De installatie van 2FA is nu voltooid.

Als je Roundcube afsluit en opnieuw opstart vul je eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in zoals gewoonlijk.


Na het inloggen verschijnt een nieuw inlogscherm 2 staps verificatie.
Open de app op je telefoon.
De actuele code die nu wordt getoond vul je in om verder in te loggen bij Roundcube.

 

Hoe activeer ik twee-factor-authenticatie (2FA) voor DirectAdmin?

Hoe activeer ik twee-factor-authenticatie (2FA) voor DirectAdmin?

Om je account extra te beveiligen is het mogelijk om voor DirectAdmin twee-factor-authenticatie in te schakelen. Dat betekent dat er een tweede stap is vereist om op je hostingpakket in te kunnen loggen. In DirectAdmin is de eerste stap  invullen van je wachtwoord, de tweede is het invullen van een code die je op je telefoon hebt ontvangen.

Inschakelen gaat als volgt:

Log in op DirectAdmin van je hostingpakket.
Klik op ‘Change Password’, te vinden onder de categorie ‘Your Account’.
Klik op ‘Two-Step Authentication’.
Voer bij ‘Description’ een beschrijving in en klik daarna op ‘New Secret’.

Er toont zich een QR-code. Scan deze met de app Google Authenticator (Android / iOS) op je telefoon.

Ga terug naar beginpagina, klik opnieuw op ‘Change Password’ en dan op ‘Two-Step Authentication’.
Probeer via ‘Test code’ of de authenticatiecodes zichtbaar in Google Authenticator werken.

Zet een vinkje bij ‘Require valid Two-Step Authentication Code to login to this account’.
Klik daarna op ‘Save’ om de instellingen op te slaan.

Twee-factor-authenticatie voor DirectAdmin is nu geactiveerd. In het vervolg zul je bij het inloggen op DirectAdmin om een authenticatiecode worden gevraagd, nadat je het wachtwoord hebt ingevoerd.

Uitschakelen
Het uitschakelen van twee-factor-authenticatie gaat op dezelfde locatie als het inschakelen ervan. Volg hiervoor deze stappen:

Klik in DirectAdmin op ‘Change Password’ en dan op ‘Two-Step Authentication’.
Haal het vinkje bij ‘Require valid Two-Step Authentication Code to login to this account’ weg.
Klik op ‘Save’ om de wijziging op te slaan. Twee-factor-authenticatie is nu gedeactiveerd.

Scratch codes
Het kan voorkomen dat, om welke reden dan ook, je geen toegang meer hebt tot het apparaat dat je voor de authenticatiecodes gebruikt. Dat is waar ‘scratch codes’ voor zijn. Dit zijn eenmalig te gebruiken codes die je bij noodgevallen kunt toepassen. Deze maak je als volgt aan:

Log in op DirectAdmin van je hostingpakket.
Klik op ‘Change Password’, te vinden onder de categorie ‘Your Account’.
Klik op ‘Two-Step Authentication’.
Onderaan zie je een blokje met de titel ‘Scratch Codes’.
Selecteer eerst bij ‘Expires’ of je wilt dat deze codes wel of niet na een bepaalde tijd moeten verlopen.
Klik daarna op ‘Add Codes’ om deze een codes aan te maken.
Schrijf deze codes op of print ze uit en bewaar ze op een veilige plek.

Resellers
Op een Resellerpakket kan 2FA zowel voor websites onder ‘User Level’ als voor losse gebruikers worden ingeschakeld. Geef je gebruikers zelf toegang tot DirectAdmin, dan is het waarschijnlijk het handigst dat zij zelf 2FA instellen. Anders hebben ze jou bij iedere inlog nodig voor de eenmalige codes.

Beheer alleen jij alle websites op het pakket, dan kun je het uiteraard wel zelf overal inschakelen. Voor domeinen op ‘User Level’ gaat het via User Level → Change Password → Two-Step Authentication.

Voor gebruikers klik je onder ‘Reseller Level’ eerst op ‘List Users’. Klik daar op de gebruiker, waarvoor je 2FA wilt inschakelen. Klik nu op ‘Login as …’ om in te loggen. Vanaf daar schakel je 2FA via Change Password → Two-Step Authentication in.

Hoe kan ik DNS instellingen wijzigen?

Standaard staat DNS beheer uit. Wil je zelf DNS instellingen kunnen wijzigen dan kun je dat via de klantenservice laten activeren. Hierbij geldt wel onderstaande waarschuwing:

Wij hebben op onze shared hosting platform de DNS zo optimaal mogelijk geconfigureerd wat betreft beveiliging en beschikbaarheid. Het zelf wijzigen van DNS instellingen kan tot gevolg hebben dat je e-mail, website, beveiliging of andere zaken  niet meer goed functioneert!! Wij raden je aan hier heel zorgvuldig mee om te gaan en pas wijzigingen aan te brengen als je hier ervaring mee hebt en weet wat je doet.

Voor het herstellen van DNS instellingen kunnen kosten in rekening gebracht worden.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor de juiste werking van wijzigingen die je zelf maakt om je domein te verwijzen naar andere servers of leveranciers van website- of webshop systemen die deze wijzigingen adviseren. Voor ondersteuning dien je in dat geval zelf de leverancier te raadplegen.

Hoelang duurt een DNS wijziging:
In het algemeen geldt dat een DNS wijziging 24 uur kan duren voordat deze in alle zones zichtbaar is. Afhankelijk van je internet provider.

 

Welke e-mail poorten moet ik gebruiken?

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465

TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website https://www.debouncer.com/mx-lookup Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Kan ik ook een webshop bij jullie afnemen?

Ja dat kan zeker! Er zijn 3 mogelijkheden:

Zelf installeren op een hostingpakket met installatron.
Startklaar geleverd met WooCommerce of PrestaShop
Een webshop op maat laten maken

Welke domein extensies kan ik laten registreren?

De beschikbaarheid van meest gebruikte extensies kunnen met onze Domain Check realtime direct worden gecontroleerd: .nl – .be – .de – .info – .org – .eu – .net – .com – .uk Andere extensies kunnen via de klantenservice besteld worden. Een overzicht van alle overige extensies vind je hier.

Hoelang worden backups bewaard?

Bij onze shared hosting geldt een backup retentie van 1 week. Dit betekent dat er dagelijkse automatische backups worden gemaakt van de website en e-mail en maximaal 1 week worden bewaard.

Bij onze VPS hosting wordt er ook elke 4 uur een snapshot gemaakt die een dag wordt bewaard. Uit deze backups kunnen geen losse bestanden of mappen worden hersteld, er kan alleen een volledige kopie van de server worden teruggezet.

Het is raadzaam om ook zelf backups te maken voordat je wijzigen aanbrengt in je website (zeker met plugins installeren!!) en lokaal langer te bewaren.

 

Ik wil betalen via automatische incasso, kan dat?

Via ons Support Center kunt u snel en eenvoudig een automatische incasso regelen. U ontvangt een link waarmee u online uw digitale machtiging kunt afgeven bij uw bank. Kies uw bank en ga akkoord met onze doorlopende incasso. Werkt net als ideal en net zo veilig.

Liever een handtekening zetten met een pen?

U kunt ook nog steeds betalen via een automatische incasso na het invullen van het machtigingsformulier. Dit formulier daarna ondertekenen, scannen en als bijlage aan dit ticket meesturen. U kunt het ook per post verzenden naar het adres op de machtiging.

B.SEPA.085 – i-Stoplichtkaarten doorlopende machtiging Europese incasso

Wat is mijn IP adres?

Je IP adres is een uniek nummer waarmee je bent verbonden aan een netwerk (we gaan hier uit van het internet).  Onze support medewerkers vragen hier wel eens om zodat zij op de systemen en in logfiles daar naar kunnen zoeken wanneer je een probleem hebt.

Wat is het verschil tussen POP en IMAP?

Om buiten de webmail e-mail op te kunnen halen van onze mailservers zijn er 2 mogelijkheden, met POP(3) of met IMAP. Met POP download je de originele e-mailberichten van de server waarna deze van de server worden verwijderd. Met IMAP download je een kopie van de e-mailberichten en blijven de berichten bewaard op de server.

Gebruik je naast webmail ook andere mailclients (denk aan Outlook, smartphone, enz) dan raden we aan altijd gebruik te maken van IMAP. Hiermee blijven op alle apparaten de mappen met e-mail gelijk en blijven de e-mailberichten altijd op de server staan als backup.