Welke instellingen voor Android tablet of telefoon moet ik gebruiken?

Als je e-mail wilt ontvangen met bijvoorbeeld Outlook, tablet of telefoon moet je onderstaande instellingen gebruiken.

Let op, dit geldt alleen voor lokale mail clients op een apparaat.
Voor Office 365 en Outlook.com raadpleeg je Microsoft account.
Voor instellen bij Gmail raadpleeg je Google account.

Voor een iPhone hebben we ook deze uitgebreide handleiding met afbeeldingen.
https://www.i24.nl/nl/faq/hoe-stel-ik-mijn-iphone-in-voor-mijn-e-mail/

Voor Android-telefoons en tablets kunnen dezelfde instellingen gebruikt worden.

Lukt het niet na een hostname wijziging om e-mail te ontvangen of te verzenden dan houdt het apparaat oude DNS instellingen vast. Verwijder dan het mail account op het apparaat en voeg deze opnieuw toe.

Of:

Hoe leeg ik de DNS cache op mijn apparaat?

De hostnaam van je server staat vermeld in de e-mail met account gegevens.

Je kunt de hostnaam van je mailserver ook zelf opzoeken op de website
https://www.debouncer.com/reverse-dns-check
Vul hier je domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop Check.
Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit: web35.i24.host

Wij adviseren IMAP te gebruiken ipv POP.
We leggen hier uit waarom

DE VOLGENDE INSTELLINGEN GEBRUIKEN

Maak je een nieuw account aan op het apparaat dan
tussen { } zelf invullen (zonder { } ):

Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}

INKOMENDE MAILSERVER

IMAP
Server inkomende mail : {hostnaam}
IMAP Poort: 993 met SSL
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}

of

POP(3)
Server inkomende mail : {hostnaam}
POP Poort: 995 met SSL
POP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
POP3Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}

UITGAANDE MAILSERVER

SMTP
Server uitgaande mail: {hostnaam}
SMTP Poort: 465 of 587 met SSL
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA

E-MAIL TESTEN

Ga naar je webmail en login met het e-mailadres wat je hierboven hebt ingesteld.
https://www.i24.nl/nl/faq/waar-vind-ik-mijn-webmail-en-hoe-log-ik-in/

Stuur een e-mail vanuit de webmail naar test@i24.nl met als onderwerp ‘Test’
Ontvang je een reply met ‘Geslaagd’ dan werkt je mail account goed.

Ontvang je wel e-mail met de webmail, maar niet met een andere mail client, dan moet het probleem echt gezocht worden in de instellingen van dat apparaat. Loop alle instellingen nog een keer na en gebruik de wachtwoorden waarmee je ook op de webmail hebt ingelogd.