De reden dat e-mail niet aankomt kan liggen aan heel veel zaken.
- Je eigen mailbox is vol
- Je gebruikt niet onze webmail maar een andere mailclient of maildienst en hebt verkeerde instellingen gemaakt
- Je hebt zelf ongeldige of onvolledige DNS wijzigingen gemaakt
- De verzender gebruikt een verkeerd adres van jou
- Er staat een typefout in het adres
- De verzender heeft een slechte e-mailbeveiliging
- De verzender of diens provider staat op een blacklist.
Verzenders zijn zich vaak totaal niet bewust van de slechte staat van hun mailservers.
Je kunt hier de status van de mailserver van de verzender controleren.
https://internet.nl/
Komen daar rode kruizen in voor dan kun je er vanuit gaan dat er een beveiligingsprobleem is bij de verzender of diens provider. Deze e-mails zullen door elke goed beveiligde mailserver worden tegengehouden.
Als de mail wordt geweigerd door spamfilters krijgt de verzender altijd een mail terug (bounce) met de reden van de weigering. Meer informatie vind je in de headers van zo’n e-mail. Dat kunnen ze dan bij hun provider melden.
https://www.i24.nl/nl/faq/waar-vind-ik-de-headers-van-een-e-mail/