Mijn IP adres is geblokkeerd. Hoe los ik dat op?

Wij hanteren een hoge veiligheidsnorm om u als klant en onszelf te beschermen tegen ongewenste activiteiten. Een IP adres wordt automatisch geblokkeerd wanneer er aantal keer met onjuiste gegevens geprobeerd wordt in te loggen op onze servers.

Heeft u zelf geprobeerd in te loggen met onjuiste gegevens op het controlpanel, webmail, FTP, e-mail of andere verbinding naar een server dan wordt uw IP ook geblokkeerd. Als u naar uw website gaat dan zal u daar een melding van zien. Noteer het geblokkeerde IP adres en dien een ticket in. Wij zullen dan het IP adres weer vrijgeven.

Houd er rekening mee dat mail clients zoals Outlook, Smartphones, Tablets, enz. voortdurend op de achtergrond verbinding maken met mailservers. Ook als u deze apparaten niet gebruikt. Als in deze apparaten in de instellingen onjuiste wachtwoorden staan wordt dit door de server ook opgemerkt als foutief inloggen en wordt het IP adres dus ook geblokkeerd. Zorg er dus voor dat al uw appraten waar mail op ontvangen kan worden van de juiste inloggegevens zijn voorzien, of verwijder deze als u deze niet meer gebruikt.

N.B. Als uw IP adres is geblokkeerd en u uw eigen website niet meer ziet of een beveiligingswaarschuwing geeft komt dat door uw eigen blokkering en wil niet zeggen dat uw website uit de lucht is. Andere bezoekers zullen daar niets van merken. U kunt dat zelf controleren door met een andere internetverbinding (4g bijvoorbeeld met een mobiel apparaat) uw website te bezoeken.