E-mail ten onrechte als spam gemarkeerd! Hoe kan dat?

In de strijd tegen spam worden wereldwijd standaarden afgesproken en volgens deze standaarden miljarden berichten dagelijks succesvol gefilterd. Wij voldoen aan de hoogste kwaliteitsnorm tegen spam en kunnen u tevens garanderen dat uw verzonden e-mail bij andere providers niet in spamboxen terecht komt bij de ontvangers. Onze servers worden wereldwijd aangemerkt als veilig. De consequentie is dat e-mail die naar onze servers worden gestuurd ook moet voldoen aan de internationale richtlijnen. Er zijn een groot aantal criteria waaraan een verzender moet voldoen om doorgelaten te worden. Dit zijn zowel technische zoals juist geconfigureerde spf records, dkim records, domainkeys, enz.  als inhoudelijke richtlijnen wat er niet in berichten mag staan. Als e-mailberichten worden aangemerkt als spam voldoen deze niet aan deze richtlijnen als veilige afzender. Meestal zijn het fout geconfigureerde mailservers van de verzenders. Elk bericht wat wordt aangeboden wordt gecontroleerd op een aantal criteria. Voldoet een e-mail aan alle richtlijnen dan komt deze er door. Voldoet de email daar niet aan, dan wordt afhankelijk van de score het bericht gebounced of  aangemerkt als mogelijke spam. In dat geval wordt de mail doorgelaten maar komt dan aan in het filter van uw persoonlijke instellingen. Deze instellingen kunt u zelf aanpassen in het controlpanel onder SpamAssassin. Hoe hoger het filter hoe minder spam, maar mogelijk dat berichten die geen spam zijn ook worden tegengehouden. Het is een kwestie van de juiste tuning om een voor u acceptabele situatie te komen. Maar hou er rekening mee, 100% spamvrij bestaat niet. Zijn er afzenders die niet volledig aan de criteria voldoen en worden tegengehouden in SpamAssassin dan kunt u bepaalde afzenders toevoegen aan de lijst met geaccepteerde afzenders. Krijgt u meldingen van verzenders dat hun mail niet bij ons doorgelaten wordt laat deze verzenders dan weten dat hun e-mailprovider niet aan de richtlijnen voldoet en niet als veilige afzender wordt aangemerkt. Laat de afzender dit melden bij zijn/haar provider.