FAQ

Algemene vragen

Het contact met ons verloopt uitsluitend via het ticketsysteem van onze Klantenservice. De reden hiervan is dat wij op deze wijze personeel efficiënter kunnen inzetten en kosten zo laag mogelijk kunnen houden. Overigens zijn wij hiermee ook bewezen effectief in het afhandelen van vragen. Geen wachttijden aan de telefoon, altijd antwoord, en alle vragen en antwoorden bevestigd per e-mail.

Heeft u een vraag of wilt u een probleem melden dan kunt u een ticket aanmaken. U hoeft geen klant te zijn bij ons of een service contract te hebben om een ticket in te kunnen dienen. Alle tickets worden behandeld. Aan het indienen van tickets zijn geen kosten verbonden.

U kunt reacties en de voortgang van het ticket elk gewenst moment online inzien. Tevens ontvangt u van elke update een email. U logt in met uw e-mailadres en ticketnummer. Wanneer u bent ingelogd kunt u ook documenten welke wij u sturen voor afhandeling van aanvragen en opzeggingen invullen en uploaden.

i24® staat voor 24×7 beschikbaarheid van ICT diensten en systemen. Wij leveren als provider, reseller en distributeur ICT en Telecomdiensten. Werken met een aantal preferred suppliers en partners samen om volgens het one stop shopping principe u als klant zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen in uw ICT behoeften. Kortom, een breed scala aan diensten en producten waarbij de klant centraal staat en kwaliteit en service voorop. Onze doelgroep: het MKB, onze missie: keep it simple!
Wij beheren Windows en Linux servers in ISO27001 gecertificeerde groene datacenters, leveren 24×7 support en bieden colocatie, private servers, webhosting, online werkplekken, en andere paas, saas en cloud oplossingen.

Standaard leveren wij alle diensten Best Effort. D.w.z. dat de diensten naar beste kunnen worden geleverd zonder dat er garanties zijn op beschikbaarheid, respons en hersteltijden.Doorgaans worden alle tickets binnen 1 werkdag behandeld. Wilt u een gegarandeerde responstijd van enkele uren, dan kunt u een hoger Service Level afsluiten. 

U kunt onze diensten beoordelen en een recensie achterlaten op Google of Intnetdienstverleners.nl 

Vragen over domeinregistratie

U kunt domeinnamen registreren via onze website vanuit de shop.

U maakt een ticket aan en geeft aan dat u een verhuiscode (token) van uw domein wilt ontvangen. Met dit token kunt u bij een andere provider uw domein laten verhuizen. De verhuiscode is beperkt geldig. 
 
NB 1:  Met het aanvragen van een verhuiscode heeft u nog niet het contract bij ons opgezegd. Dit kunt u tegelijk doen of later als het domein is verhuisd. Let op dat zonder definitieve opzegging (al dan niet na een verhuizing) het contract en de facturatie gewoon door loopt. 
 
NB 2: Als er een opzegging is ingediend en het domein is niet verhuisd dan zal het domein worden verwijderd na aflopen contract.
 
NB 3: Verhuiscodes worden alleen afgegeven als alle facturen van het lopende contract zijn voldaan.

U vraagt eerst het verhuistoken op bij uw huidige provider. Als u dit heeft kunt u via onze website de domeinverhuizing in gang zetten. NB: Providers zijn verplicht binnen 7 dagen een verhuistoken op te leveren als de klant daar om vraagt. 

Door het Formulier voor wijziging domeinnaamhouder door zowel uzelf als de nieuwe houder in te laten vullen, ondertekenen en op te sturen, of te scannen als bijlage bij een ticket meezenden. 

De website van het hoofddomein moet door de DNS provider van het te koppelen domein toegevoegd worden in de A records. U kunt ook het domein laten verhuizen naar ons, dan doen wij dat voor u.

Als u uw gegevens wilt laten wijzigen in de Whois van een domein dan kunt hier een ticket voor indienen. NB: Het laten wijzigen van gegevens kunnen voor sommige domein extensies kosten met zich meebrengen.

U kunt een domein laten opheffen door een ticket in te dienen. Wij zorgen dan dat uw domein per einde contract wordt verwijderd.

Er wordt geen restitutie verleend over vooruitbetaalde abonnementen.
 
NB: Wij bevestigen altijd een opzegging. Als u geen bevestiging krijgt loopt het contract door. Neem dan contact met ons op.

Het opnemen van domeinen in de zoekmachine van (o.a.) Google kan bij nieuwe domeinen enige tijd duren. Daarnaast is het van groot belang waarmee en hoe u de content plaatst. Dit moet namelijk op de juiste wijze zodat Google uw website goed kan indexeren. Meer informatie over hoe u goed gevonden kan worden met uw website kunt u vinden op de Google website voor webmasters

Een subdomein is een extra naam die u toevoegt aan uw domein. Bijvoorbeeld, uw domeinnaam is “mijnsite.nl” dan kunt u bijvoorbeeld als subdomein “blog” aanmaken waardoor deze als volgt is te benaderen: http://blog.mijnsite.nl. Een subdomein maakt u aan in het controlpanel van uw webhosting. U kunt vervolgens met uw FTP programma uw website uploaden in de map “blog” onder Public_Html. U kunt bij ons onbeperkt gratis subdomeinen aanmaken.

Als u via onze website een domein bestelt dan wordt deze direct geregistreerd, echter moet het domein eerst worden opgenomen in de DNS van alle internetproviders voordat deze zichtbaar is. Doorgaans is een nieuw domein binnen 24 uur overal opgenomen en actief. 

Als u nog geen website wilt, of wilt e-mailen met uw domeinnaam, dan kunt u een domein registreren zonder hostingpakket. Dit wordt ook wel een domein parkeren genoemd. Een domeinnaam kan ook aan een al bestaande andere domeinnaam met website worden gekoppeld. U krijgt dan vanaf meerdere domeinnamen dezelfde website te zien.

Domeinregistraties worden aangegaan voor 1 jaar en worden per jaar verlengd. U kunt een domein opzeggen door een maand voor het ingaan van de nieuwe termijn een ticket in te dienen met het verzoek het domein op te heffen of te verhuizen. Over de periode waarin is opgezegd wordt geen restitutie verleend.

Onze tarieven zijn al zo scherp dat we geen extra korting kunnen berekenen.

Vanuit het controlpanel kunt u geheel automatisch door het aanklikken van wat knoppen WordPress (of andere CMS systemen) installeren op uw webhosting. Bevalt het niet dan kunt het ook zo weer verwijderen. Makkelijker kan niet. Lukt het echt niet, dan kan een medewerker van het Support Center het ook voor u doen.

U kunt domeinen naar elk gewenst ander domein laten doorverwijzen. Het domein waar heen verwezen moet worden hoeft niet bij ons in beheer te zijn.

Helaas zijn er personen en bedrijven die er malafide prakijken op nahouden. Zij bellen domeinhouders op met de mededeling dat zij een klant hebben die dezelfde domeinnaam als u heeft wilt registreren maar met een andere extensie. De beller vraagt of u akkoord gaat of dat u nu de kans heeft dat te voorkomen door zelf het domein te registreren.
 
Of ze hebben een mooie aanbieding en vragen of u wilt verhuizen.
 
Ook zeggen sommige bellers dat ze uw provider hebben overgenomen en de verhuizing van de domeinen met uw hulp kunnen afronden, autorisatiecodes vragen, en onder meer andere valse voorwendselen u proberen over te halen.
 
Er worden in elk geval op deze wijze u extra domeinen aangesmeerd en tegen zoals later blijkt hoge kosten.
 
Het TV programma Radar en de SIDN hebben hier al diverse keren aandacht aan besteed. Zie ook de meldingen over domeinfraude op internet.
 
Trap er niet in! Wordt u gebeld, geef aan dat u geen interesse hebt en neem direct contact op met ons.

Wanneer u uw domein en/of webhosting heeft opgezegd, zal de einddatum van de contracten en/of abonnementsperiode worden aangehouden als einddatum. Er wordt geen restitutie verleend na een opzegging of verhuizing.

Vragen over e-mail

U kunt e-mailadressen aanmaken in het controlpanel.

Het wachtwoord van uw mail account kunt u zelf wijzigen in het controlpanel.

U kunt autoresponders en forwarders instellen in uw controlpanel.

Uw webmail kunt u benaderen door achter uw domeinnaam /webmail te zetten in uw browser. Bijvoorbeeld: http://www.domeinnaam.nl/webmail

Al onze shared hosting is standaard voorzien van SSL beveiligde webmail.

Betreft het een VPS of dedicated server dan kunnen wij op verzoek een certificaat installeren op uw server.

Als u uw e-mail wilt ontvangen met Outlook en smartphones moet u deze instellingen gebruiken. Tussen { } zelf invullen:
 
Naam: {uw naam}
E-mailadres: {uw e-mailadres}
Type account: IMAP
Server inkomende mail IMAP: {hostnaam}.i24.host
Server uitgaande mail SMTP: {hostnaam}.i24.host
IMAP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
IMAP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Verificatie voor uitgaande mail: JA
SMTP Gebruikersnaam: {uw e-mailadres}
SMTP Wachtwoord: {wachtwoord e-mailadres}
Beveiligd SPA wachtwoord: NEE
SSL of TLS gebruiken: JA
 
E-MAIL POORTEN
IMAP SSL 993
SMTP SSL 465
 
TOELICHTING HOSTNAAM
Voor inkomende en uitgaande mail gebruikt u de hostnaaam van uw server. U kunt uw hostnaam zelf opzoeken via de website  https://www.debouncer.com/mx-lookup  Vul hier uw domeinnaam in (zonder www) en klik op de knop lookupMX. Een voorbeeld van een geldige hostnaam ziet er zo uit:  web35.i24.host

Als uw account niet is afgesloten dan is mogelijk uw webruimte of e-mailbox vol. U kunt dan overbodige bestanden verwijderen, oude mail verwijderen of uw pakket laten upgraden.

Vragen over webhosting

De support medewerkers weten geen wachtwoorden en kunnen deze ook niet inzien. Ze kunnen wel een account reset uitvoeren waar u een nieuw wachtwoord krijgt toegestuurd welke u daarna weer zelf kunt wijzigen.
 
Alleen wachtwoorden van het beheerdersaccount kunnen gereset worden. Van e-mail accounts kunt u dat daarna zelf doen.

Weet u uw gebruikersnaam van het admin account niet meer, dan kunt u een ticket indienen.

Een handleiding DirectAdmin kunt u hier downloaden.

Een handleiding Filezilla FTP kunt u hier downloaden.

Een handleiding WS_FTP kunt u hier downloaden.

Een handleiding SmartFTP kunt hier downloaden.

Uw website pagina’s moeten worden geupload in de map Public_Html. Let er ook op dat in deze map het bestand index.html of index.php staat. Dit is de eerste pagina die wordt geladen van uw website.

U kunt een hostingpakket en domeinnaam bestellen via onze website: hosting.i24.nl

U kunt uw abonnement opzeggen wanneer u wilt door een ticket in te dienen. De formele einddatum zal worden bepaald door de lopende abonnementsperiode of contract. Er wordt geen restitutie verleend over vooruitbetaalde abonnementsgelden.

Een SSL Certificaat versleutelt dataverkeer tussen browser en server zodat vertrouwelijke gegevens niet kunnen worden onderschept. 
 
Om je website en de uitwisseling van gegevens nog beter te beveiligen kun je op onze hostingpakketten zelf een gratis Let’s Encrypt certificaat installeren vanuit het controlpanel DirectAdmin. Voor klanten die die dit liever niet zelf doen of hogere eisen stellen aan een certificaat hebben wij een SSL Service opgezet waarbij wij de aanvraag, validatie en installatie op je website voor je uitvoeren.
 
U kunt een SSL certificaat voor uw website bestellen via  http://ssl.i24.nl 

Als u een foutmelding krijgt bij het benaderen van het controlpanel dan heeft dat waarschijnlijk als oorzaak dat uw firewall verkeer over poort 2222 niet doorlaat. Wijzig de instellingen op uw firewall door poort 2222 open te zetten.

Het controlpanel kunt u benaderen door achter uw domeinnaam :2222 op te geven in uw browser. Voorbeeld http://uwdomein.nl:2222

Als er een storing is op een server, of de infrastructuur, dan staat dat altijd vermeld op onze website. Staat er niets vermeld dan is het probeem waarschijnlijk gerelateerd aan uw eigen account. Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

 
1. Uw IP adres is om beveiligingsredenen door de firewall op de blacklist gezet en wordt nu geblokkeerd door teveel onjuiste inlog pogingen op het control panel of een mailbox. Dit is vaak het geval bij gebruik van telefoons, tablets e.d. waar eerder eens accounts zijn toegevoegd en waarvan de wachtwoorden bijvoorbeeld zijn verlopen. Ook kan iemand anders zonder dat u het weet vanaf uw IP adres geprobeerd hebben in te loggen op uw mailbox. Dit komt ook nog wel eens voor. U kunt proberen vanaf een ander IP adres uw website te openen in een browser. Doet deze het dan wel, dan is uw IP adres inderdaad geblokkeerd. In dit geval kan alleen een support medewerker uw IP weer vrijgeven. U kunt daar een ticket voor indienen.
 
2. Uw account is suspended (geblokeerd). Dit kan zijn door het versturen van spam, al dan niet zelf veroorzaakt. Een virus op uw hosting, een gehackte site of door ons (of andere instanties) is fishing of zijn er andere ongeregeldheden op uw site aangetroffen. In dit geval kunt u een ticket indienen. Wij zullen uw account weer vrijgeven zodat u e.e.a. z.s.m. kunt herstellen en oplossen. Gebeurt dat niet dan zal uw account weer binnen korte tijd automatisch geblokkeerd worden.
 
3. U heeft een betalingsachterstand waardoor uw account is suspended. In dit geval kunt u alsnog zorgen voor de betaling. Zodra de betaling bij ons binnen is zal uw account weer worden vrijgegeven.

Het oplossen van problemen op een server is altijd voor onze rekening. Het oplossen van problemen met uw website of zelf geïnstalleerde scripts willen wij u graag mee helpen, echter valt dit niet onder de standaard inbegrepen dienstverlening. Een support medewerker kan voor u een webmaster of beheerder er naar laten kijken tegen de standaardtarieven voor support en/of troubleshooting. Wij rekenen additioneel remote support af in blokken van 15 minuten. Voorbeeld: als een beheerder uw probleem in een kwartier kan oplossen, betaalt u slechts € 15,- exclusief btw. 

Als u een website wilt laten maken dan kan dat ook. Uiteraard moet dan eerst besproken worden wat uw wensen zijn. Als alles duidelijk is kunnen we u een offerte en projectplan sturen.

Als u liever per jaar betaalt dan per maand dan kunt u dit d.m.v. een ticket in te dienen laten wijzigen. 

In dit artikel wordt uitgelegd hoe u onder verschillende besturingssystemen uw DNS cache kunt legen. Dit is soms noodzakelijk als door bijvoorbeeld een verhuizing van uw website of email uw computer nog de oude DNS gegevens gebruikt en aanhoudt. Door uw DNS cache op te schonen zorgt u ervoor dat uw computer de oude DNS gegevens vergeet en in het vervolg de nieuwe gegevens zal gebruiken.
 
DNS Cache opschonen onder Microsoft Windows
Om de DNS Cache onder Microsoft Windows op te schonen dient u de volgende stappen uit te voeren :
 
Kies Start > Uitvoeren.
Typ vervolgens het onderstaande commando in en druk op de Enter toets om het commando uit te voeren :
ipconfig /flushdns
 
DNS Cache opschonen Mac OS X vanaf versie 10.5.2
Om de DNS Cache onder Mac OS X vanaf versie 10.5.2 op te schonen dient u de volgende stappen uit te voeren :
 
Open het programma Terminal. Terminal is te vinden onder Programma’s > Hulpprogramma’s.
Typ vervolgens het onderstaande commando in en druk op de Enter toets om het
sudo dscacheutil -flushcache
Er zal u gevraagd worden om het beheerders wachtwoord. In veel gevallen is dit gewoon uw eigen Mac OS X systeem wachtwoord. Bij het intikken van uw wachtwoord zal deze niet op het scherm getoond worden uit veiligheidsoverwegingen. Sluit af door wederom op de Enter toets te drukken.
 
DNS Cache opschonen onder Mac OS X tot versie 10.5.2
Om de DNS Cache onder Mac OS X tot versie 10.5.2 op te schonen dient u de volgende stappen uit te voeren :
 
Open het programma Terminal. Terminal is te vinden onder Programma’s > Hulpprogramma’s.
Typ vervolgens het onderstaande commando in en druk op de Enter toets om het
sudo lookupd -flushcache
Er zal u gevraagd worden om het beheerders wachtwoord. In veel gevallen is dit gewoon uw eigen Mac OS X systeem wachtwoord. Bij het intikken van uw wachtwoord zal deze niet op het scherm getoond worden uit veiligheidsoverwegingen. Sluit af door wederom op de Enter toets te drukken.
Vanuit DirectAdmin kun je onder SSL Certificaten een CSR code genereren waarmee een certificaat aangevraagd kan worden bij een certificaat uitgevende instantie. Zodra de aanvraag is afgehandeld ontvangt u  het certificaat en kunt u deze installeren volgens de aanwijzing die u krijgt van de uitgever.
 

U kunt ook een SSL certificaat bij ons bestellen via onze SSL Service op  http://ssl.i24.nl 

Wij zorgen dan voor de benodigde codes, de aanvraag, validatie en installeren het certificaat op uw webhosting.

U kunt een gratis Let’s Encrypt certificaat gebruiken op onze shared hosting pakketten. Als u een let’s Encrypt certificaat op uw website wilt installeren, dan kunt u dit doen in via DirectAdmin. De installatie verloopt automatisch. Wij bieden echter geen technisch support op problemen met Let’s Encrypt certificaten. Informatie en ondersteuning kunt u vinden op de website van de leverancier. 

Iedere website wordt – in meerdere of mindere mate – geüpdate, gewijzigd en er worden zelfs hele pagina’s of domeinen verwijderd.
 
Stel nu dat je website volledig vernieuwd is. De bestandsnamen zijn veranderd (bijv. van index.html naar index.php), etc. Dit is natuurlijk fantastisch: een website moet continu verbeterd worden. Zoekmachines als Google en Bing hebben echter de oude URL’s in hun index opgenomen en sturen bezoekers naar die inmiddels verwijderde of gewijzigde pagina’s toe. Hoe voorkom je dat bezoekers via oude links op een gewijzigde pagina binnen komen en vervolgens een ‘404 not found’ foutmelding te zien krijgen?
 
De 301 redirect
De beste manier om die pagina’s te redirecten is met de zogenaamde ‘301 redirect’. Wat deze 301 redirect doet, is het automatisch doorsturen naar een nieuwe pagina wanneer het opgeroepen wordt. Dit maakt de 301 redirect de beste, omdat het de bezoeker niet alleen automatisch doorstuurt (dat doet de zogenaamde ‘302 redirect’ ook), maar dit ook op een veilige wijze doet, zonder dat je bang hoeft te zijn voor penalty’s van de zoekmachines.
 
Heel specifiek gesproken vertelt de 301 redirect de browser of de zoekmachine dat de opgevraagde pagina verhuisd is en het stuurt de cliënt (browser of search engine) automatisch door naar het nieuwe adres. Het vertelt ze, in mensentaal: ‘Hey, deze pagina is verhuisd en hier het nieuwe adres!’. Het zal de jou als lezer vooral gaan om de techniek. Daar gaan we in dit artikel verder op in!
 
Hieronder vind je verscheidene methoden om een 301 redirect te gebruiken: PHP, ASP, ASP.NET, JSP (JAVA), IIS, ColdFusion, CGI/PERL en tenslotte met .htaccess. De krachtigste techniek betreft gebruikmaking van de zogenaamde apache mod_rewrite module in httpd.conf of .htaccess.
 
Verschil tussen 301 en 302 redirect:
301 redirect: permanente verwijzing. Verwijst bezoekers en zoekmachines door naar nieuwe URL.
De opgebouwde waarde van de inkomende links wordt overgezet naar de nieuwe URL.
 
302 redirect: tijdelijke verwijzing. De zoekmachines gaan er van uit dat de oorspronkelijke pagina op korte termijn weer zal werken. De waarde van de inkomende links blijft gekoppeld aan de oorspronkelijke URL.
 
Met HTML of Javascript redirecten
Je wil weten hoe je met HTML of Javascript moet redirecten? Heel simpel: NIET DOEN!
In het verleden is de zogenaamde ‘meta-tag refresh redirection’ methode vaak misbruikt met als doel om te spammen. Het resultaat hiervan is dat gebruik hiervan afgestraft wordt door de zoekmachines. Niet gebruiken dus.
 
301 Redirecten met .htaccess
Het grote voordeel van het gebruik van .htaccess is dat redirects op een meta-niveau geregeld kunnen worden. In tegenstelling tot bij de genoemde programmeertalen kan met een .htaccess een gehele directory geredirect worden.
 
Het werkt als volgt:
 
maak een bestand aan, genaamd ‘.htaccess’ (let op punt in het begin!) en plaats deze in de root van de website;
open het .htaccess bestand in een code-editor (ikzelf gebruik BBEdit op mijn Mac en Notepad++ op Windows)voeg de volgende regels toe aan het .htaccess bestand:
Redirect 301 /oud/oud.html http://www.jouwsite.nl/nieuw.html
 
Let op: het eerste deel van de statement betreft het pad van het oude bestand VANAF de top level van de site (dus zonder ‘http://www’). Let er ook op dat er één spatie staat tussen deze elementen:
 
redirect 301 (de instructie dat de pagina permanent verhuisd is)
/oud/oud.html (het oude relatieve pad en naam)
http://www.jij.nl/nieuw.html (nieuwe complete pad en naam)
 
Let ook op dat het niet verplicht is om pagina’s te redirecten naar een nieuwe domeinnaam. Binnen een domein kan dit ook!
 
301 Redirecten met Mod_Rewrite
Wanneer iemand naar jouw site linkt, doen ze dat niet altijd op precies die wijze die jouw voorkeur heeft. Als iemand linkt naar http://www.jouwsite.nl en iemand anders linkt naar http://jouwsite.nl, dan zal Google voor iedere URL een aparte pagerank toekennen. Ja, dat is onhandig, maar het is ook waar. Met de code hieronder kan je dat aanpassen. Overigens, diegenen die in Google Webmaster Central gebruik maken van sitemaps, kunnen onder het ‘preferred domain’ submenu aangeven of ze liever hebben dat Google de www-variant of de www-loze variant van hun website indexeert.
 
RewriteEngine On
rewritecond %{http_host} ^jouwsite.nl
rewriteRule ^(.*) http://www.jouwsite.nl/$1 [R=301,L]
 
301 Redirecten met IIS
Gebruik in Internet Services Manager de rechtermuisknop om de map te kiezen die geredirect moet worden;
selecteer de radio button die zegt ‘a redirection to a URL’;
vul de pagina in waarnaartoe geredirect gaat worden;
Check ‘The exact url entered above’ en ‘A permanent redirection for this resource’;
Klik op ‘Apply’.
301 Redirecten met ColdFusion
Bij de meeste server-side scripting en programmeertalen is het gebruik van 301-redirect vrij eenvoudig.
 
In Coldfusion werkt het als volgt:
 
<cfheader statuscode=”301″ statustext=”Moved permanently”>
<cfheader name=”Location” value=”http://www.jouwsite.nl/”>
 
301 Redirecten met PHP
Gebruik de onderstaande code:
 
<?php
header( “Status: 301 Moved Permanently” );
header( “Location: http://www.jouwsite.nl/” );
exit(0); // dit is optioneel, maar wordt wel aangeraden. Hiermee voorkom je onnodige output
?>
 
p.s.: de Microsoft server IIS crasht als je de volgende (veelgebruikte) regel gebruikt:
 
header( “HTTP/1.1 301 Moved Permanently” );
 
301 Redirecten met ASP
Gebruik de onderstaande code:
 
<%@ Language=VBScript %>
<%
Response.Status=”301 Moved Permanently”
Response.AddHeader “Location”, “http://www.jouwsite.nl /”
%>
 
301 Redirecten met ASP.NET
Gebruik de onderstaande code:
 
<script runat=”server”>
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
Response.Status = “301 Moved Permanently”;
Response.AddHeader(“Location”,”http://www.jouwsite.nl /”);
}
</script>
 
301 Redirecten met JSP/JAVA
Gebruik de onderstaande code:
 
<%
response.setStatus(301);
response.setHeader( “Location”, “http://www.jouwsite.nl /” );
response.setHeader( “Connection”, “close” );
%>
 
301 Redirecten met CGI/PERL
Gebruik de onderstaande code:
 
$q = new CGI;
print $q->redirect(” http://www.jouwsite.nl / “);
 
301 Redirecten met Ruby/Ruby on Rails
Gebruik de onderstaande code:
 
def old_action
headers[“Status”] = “301 Moved Permanently”
redirect_to “http://www.jouwsite.nl/”
end
 
Een disclaimer: wij hebben deze technieken in de praktijk gebruikt en vonden de werking ervan bevredigend. Er zijn echter 567897653 manieren waarop het mis kan gaan. Gebruik deze technieken derhalve op eigen risico!

Alle webservers zijn uitgevoerd met de laatste PHP versie 7.x. Websites die nog niet geschikt zijn voor deze laatste PHP versie zijn (op verzoek) tijdelijk teruggezet naar PHP 5.x. Het is uiterst belangrijk dat deze websites alsnog worden geschikt gemaakt voor PHP 7.x omdat wij in de loop van het jaar PHP 5.x gaan verwijderen van onze servers.U kunt zelf wisselen van PHP versie zodat u kunt testen. 

 
Klik in DirectAdmin onder [Uw Account] op [Domeininstellingen].
Klik op uw domeinnaam. Onderaan de pagina kunt kiezen uit de verschillende PHP versies.